STOP UPDATES • ARRETEZ LES MISES A JOUR
US :
I don't understand illustrator updates anymore.
I've been working with it since version 3.2, a lifetime ago.
When Adobe switched to monthly systems, they promised the moon and the dream. We were supposed to have great tools, even better sharpened for the job. You bet! Just look at the forum. Simple and indispensable ideas that have been requested have never been taken into account for 15 years! By dint of useless novelties, Illustrator has forgotten the essentials!
On my 2009 Mac in HighSierra with 8 GB of RAM, my illustrator 2020 is a rocket.
On my 2020 Macs in Catalina with 16 GB of RAM, my illustrator 2021 is a turtle: display, move an object, recurrent crash because never enough memory!
THE PROBLEM is:
- I can't use AI 2020 on Catalina and that...
- I don't want to use AI 2022 because it is even worse and full of bugs (for example a tool window that doesn't want to open when I click on it).
It's becoming a bit of an angst!
FR :
Je ne comprends plus les mises à jour d'illustrator.
Je bosse avec depuis la version 3.2, il y a une éternité.
En passant aux systèmes mensualisés, Adobe promettait la lune et le rêve. On devait avoir des outils formidables, encore mieux aiguisés pour le travail. Tu parles !! Il y a qu'a voir sur le forum. Des idées simples et indispensables demandées n'ont jamais été prises en compte depuis 15 ans ! À force de nouveautés inutiles, Illustrator a oublié l'essentiel !
Sur mon Mac de 2009 en HighSierra avec 8 Go de RAM, mon illustrator 2020 est une fusée.
Sur mes Macs de 2020 en Catalina avec 16 Go de RAM, mes illustrator 2021 sont des tortues : affichage, déplacement d'un objet, plantage récurrent car jamais assez de mémoire !
LE PROBLÈME c'est que :
• Je ne peux pas utiliser AI 2020 sur Catalina et que…
• Je ne veux pas utiliser AI 2022 car il est encore pire et pleins de bug (par exemple une fenêtre outil qui ne veut pas s'ouvrir en cliquant sur celle-ci).
Ça devient un peu une angoisse !