Skip to main content
claude mariea59832985
Known Participant
November 15, 2022
Question

Edits missing

• November 15, 2022
  • 1 reply
  • 355 views

Bonjour,

Je suis sur un MacBook Pro de début 2011, et sur Catalina, ne pouvant aller plus loin.

J'ai un DDE Lacie, 6T,  sur lequel je stocke tous mes dossiers photos. Il est formaté : Mac OS journalisé.

Lorsque je télécharge des dossiers datant de 2017, 2018 sur LRC version 11,5, (autres versions incompatibles) de photos RAW déjà travaillées (donc avec un fichier individuel XMP) LRC ne prend pas en compte mes corrections. Tous mes réglages sont à zéro ? Pourtant au téléchargement LRC me dit que mes fichiers XMP ont bien été intégrés. 

Quelqu'un aurait-il la solution et le pourquoi de cette situation ? Je vous remercie cordialement de vos réponses et solutions.

This topic has been closed for replies.

1 reply

Ian Lyons
Community Expert
Community Expert
November 15, 2022

The screesnhot for your XMP sidecar file suggests that any edits you previously applied to the photo have not been saved to the XMP sidecar. Are you sure that you saved the settings to the XMP sidecar file? 

claude mariea59832985
Known Participant
November 15, 2022

Merci pour votre réponse.  Je ne comprends pas très bien ce que vous voulez dire et comment voyez-vous ça ? Qu'est-ce que le Side-Car ?

Per Berntsen
Community Expert
Community Expert
November 15, 2022

Thank you for your reply.  I don't quite understand what you mean and how do you see that? What is the Sidecar?

The sidecar is the XMP file.

It does not contain any edits (at least the part of it that we can see), all adjustments are set to 0.

For instance crs:Exposure2012="0.00" means that Exposure is at 0, the same for Contrast, Highlights, Shadows, Whites, Blacks, etc.

How was this XMP file created?