Skip to main content
Participant
April 21, 2024
Question

Espace de travail qui se réinitialise tout seul

• April 21, 2024
  • 3 replies
  • 403 views

Bonjour, cela fait plusieurs fois déjà que ce problème survient : Mon espace de travail se réinitialise tout seul, et je me retrouve à devoir tout remettre en place à chaque fois que ça arrive, même avec mes espaces de travail sauvegardés. J'ai essayé de chercher une action que j'aurais faite communément à chaque fois que cela arrive mais rien ne me vient en tête. Je ne comprends pas à quoi cela est dû, et autant ce n'est pas non plus très long de tout remettre en place mais c'est un peu frustrant de payer pour un service pareil et devoir tout reprendre de zéro à chaque fois que j'allume mon PC. D'autant que mes raccourcis clavier, eux, sont conservés, donc je ne comprends pas.
Quelqu'un saurait-il m'éclairer ? Merci d'avance 🙂

This topic has been closed for replies.

3 replies

kglad
Community Expert
Community Expert
April 27, 2024

in the future, to find the best place to post your message, use the list here, https://community.adobe.com/

p.s. i don't think the adobe website, and forums in particular, are easy to navigate, so don't spend a lot of time searching that forum list. do your best and we'll move the post (like this one has already been moved) if it helps you get responses.

<"moved from cc desktop bugs">
Participant
April 27, 2024

Thank you so much for taking it to the right section and sorry for my mistake !!

kglad
Community Expert
Community Expert
May 1, 2024

you're welcome.  i just understand why no ps experts have replied.

@c.pfaffenbichler, can you help?

Participant
April 27, 2024

It's Photoshop, and that's just the problem : for some reason it reinitialises ALSO my saved workspaces. But not the keyboard shortcuts.

kglad
Community Expert
Community Expert
April 21, 2024

what app?

p.s. once you customize your workspace, you should save it so it's easy to restore.