Rimborso abbonamento negato

New Here ,
Nov 29, 2019 Nov 29, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Saluto tutta la community e ringrazio in anticipo chi potrà aiutarmi.

Ho provato ad annullare il mio piano di abbonamento, ma al momento dell'avanzamento mi dice che mi sarà addebitato un costo di annullamento anticipato € 274,95.

Schermata 2019-11-29 alle 17.52.06.png 

Avendo un abbonamento annuale (pagamento mensile) sono andato a vedere nella guida cosa diceva.

Schermata 2019-11-29 alle 17.55.48.png

Il mio ordine, pagamento e rinnovo è stato il 22 novembre quindi ero certo di dover ricevere un rimborso completo entro 14 giorni (avendo anche chiesto in chat e essendomi confermato).

A questo punto sono bloccato in una situazione disarmante, in un secondo momento nella chat assistenza mi hanno detto che devo necessariamente pagare in quanto i14 giorni valgono al momento dell'acquisto non al rinnovo, credo che questo sia veramente poco chiaro e fuorviante nella guida.

Qualcuno di voi ha esperienza o sa se ci sono soluzioni in merito?
TOPICS
Community Information, Feature request

Views

205

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

This is a public forum, not the link to Adobe support. Users here can't help with account or billing issues. 

Click the following to contact Adobe customer support staff for help: 

https://helpx.adobe.com/contact/support.html

You must be signed in with your Adobe ID and allow cookies in your web browser for this to work.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 30, 2019 Nov 30, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Ho già contattato l'assistenza e non ha saputo aiutarmi, volevo capire se qualcuno aveva avuto la stessa esperienza.

Esiste una mail per i reclami?

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

Moved to Licensing forum,

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
community guidelines
Dec 02, 2019 Dec 02, 2019

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

"At this point I am stuck in a disarming situation, later in the assistance chat I was told that I must necessarily pay as the 14 days are valid at thetime of purchase not at renewal, I think this is really unclear and misleading in the guide.

Do any of you have experience or do you know if there are any solutions to this?"

Sorry to hear that. Here is Adobe's official page describing the terms:

"If you cancel within 14 days of your initial order, you'll be fully refunded."

https://www.adobe.com/legal/subscription-terms.html

and:

"The refund only applies for 14 days after the original purchase, not for subsequent renewals."

https://helpx.adobe.com/manage-account/using/cancel-subscription.html

Unfortunately, what linsims said above is true – we are users here just like you, and do not have the power to make changes to your account or billing... Only Adobe has that power. Wish we had different news to give you here.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
community guidelines