Bestellformular zur Bearbeitung sperren

New Here ,
Apr 19, 2022 Apr 19, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hallo zusammen,

ich habe ein Bestellformular welches ich gerne, wenn ich es zu unserem Lieferanten sende, zur Bearbeitung sperren würde.

Allerdings soll die Bearbeitung innerbetrieblich möglichst einfach sein.

Gibt es eine Möglichkeit das die Bearbeitung bei der nicht ausgefüllten Grunddatei generell gesperrt ist, ich sie aber durch eine einfache Kennworteingabe entsperren kann?

Oder habe ich nur die Möglichkeit jedes mal einzeln den Passwortschutz zu vergeben?

Mit freundlichen Grüßen

Lukas

TOPICS
Edit and convert PDFs

Views

43

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

You can apply a security policy that prevents editing, but it's not 100% secure. In fact, it's quite easy to get around it. A better solution is to digitally sign the file before sending it, setting it to lock the document (except any form fields you want them to fill in).

When you get it back, simply remove your signature and the file will "unlock".

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

You can create a copy and lock the copy.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines