Welcome Dialog

Welcome to the Community!

We have a brand new look! Take a tour with us and explore the latest updates on Adobe Support Community.

Missing action "Export form data" in buttons

New Here ,
Jun 26, 2021 Jun 26, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hello,

I would like your support.

I would like to insert a button in a form to create a data file in FDf format in which the form data can be saved locally on the computer by the user.

Unfortunately, exactly this action is completely missing in the selection of actions for buttons.

The action "Send form" cannot be used for this task.

This action is a prerequisite to import the form data entered by the user into PDF files of a portfolio with the existing action "Import form data".

Is there a solution for this action?

Only in the menu "Prepare form" with "Export data" the action I want is possible outside the form, but I want to start this action via a button inside the form via a button.

Greetings from Berlin Lutz

The original German text follows:

Hallo,

ich bitte Euch um Unterstützung.

Ich möchte in einem Formular eine Schaltfläche zum Erstellen einer Datendatei im FDf-Format einfügen in welcher die Formulardaten vom Benutzer lokal auf dem Computer gespeichert werden können.

Leider fehlt genau diese Aktion komplett in der Auswahl der  Aktionen für Schaltflächen.

Die Aktion "Formular senden" ist für diese Aufgabe nicht verwendbar.

Diese Aktion ist eine Voraussetzung um die vom Nutzer eingegebenen Formulardaten mit der vorhanden Aktion "Formulardaten importieren" in PDF-Dateien eines Portfolios zu importieren.

Gibt es eine Lösung für diese Aktion?

Nur im Menü "Formular vorbereiten" ist mit "Daten exportieren" die von mir gewünschte Aktion außerhalb des Formulars möglich, aber ich möchte diese Aktion über eine Schaltfläche innerhalb des Formuars über eine Schaltfläche starten.

Grüße aus Berlin Lutz

TOPICS
PDF forms

Views

165

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,
Jun 26, 2021 Jun 26, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines