• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

PDF Plandokumente

New Here ,
Oct 11, 2021 Oct 11, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hallo, wir sind Architekten und Arbeiten mit Acrobat pro. In letzter Zeit haben wir Probleme mit dem öffnen der exportioerten Pläne. Sie lassen sich öffnen, aber geht sehr langsam und danach friert es ein und nichts mehr geht. Dieser Umstand konnte der Support nicht beheben noch Tipps geben. Habt Ihr eine Lösung dazu ? Auch Pläne die Wir von den Bauingenieure erhalten., lassen sich öffnen und danach frieren sie ein. Dabei dreht sich das rad ins unendliche !

TOPICS
General troubleshooting , PDF forms

Views

607

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Oct 11, 2021 Oct 11, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi there

Hope you are doing well and sorry for the trouble. As described the application becomes slow and freezes when you open the architectural PDF files?

Is this an issue with the architectural PDF files or with the other regular PDF files as well? Please try to open other PDF file and check if that works. 

What is the version of the OS and the Adobe Acrobat DC you are using? To check the version go to Help > About Acrobat and make sure you have the latest version installed. Go to help > Check for updates and reboot the computer once.

If the file is stored on a shared network/drive please download it to your computer first and then try to open and check.

You may also try to reset the Acrobat preferences - https://community.adobe.com/t5/acrobat-discussions/how-to-reset-acrobat-preference-settings-to-defau... and see if that helps.

Also go to Edit (Win), Adobe Acrobat (Mac) > Preferences > Page Display 'Under rendering, Uncheck 'Use page cache' > Click OK and reboot the computer once.

Regards

Amal

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Oct 13, 2021 Oct 13, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Ich danke für den Hinweis und gute Absicht. Aber alles schon gemacht und ohne Erfolg ! Habe der Adobe den Plan gemailt, damit die selber die Probleme beim öffnen und abeiten feststellen können. Leider bis heute keine brauchbare Antwort erhalten und glaube dass es Ihnen nicht wichtig ist, einen Kunden zu betreuen. Der Support ist schlecht und man bekommt ohnehin die abgefertigte Antworten, die nicht zum geschilderten Problem etwas beitragen. Statdessen wird man ständig anderswo geleitet und man soll doch dort anfragen oder suchen ! Weit gefehlt. Wenn ich bis Ende Woche keine brauchbare Antwort erhalte, weshalb es lange Zeit braucht bis ein Plan von 5-12 MB aufgeht und wieso dann der Plan danach rukelt und letzendlich einfriet und nichts mehr geht, kündige ich und suche eine Alternative.

Gruss MDB

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,

Copy link to clipboard

Copied

Hi there

We are sorry for the trouble. Would you mind sharing a small video recording of the issue and a sample PDF file so that we can check it at our end.

Also please share the Adobe CC logs as per the link https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/cc-log-collector.html also collect the process monitor logs (For Windows) as described here - https://www.adobe.com/devnet-docs/acrobatetk/tools/Labs/acromonitor.html and share the logs with us via document cloud - https://helpx.adobe.com/document-cloud/help/sharing-pdfs.html

Regards

Amal

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Hallo Amal

Habe es schon ein Mal geschickt , nämlich gestern ! Aber ja, ich schicke es nochmals. Ein Video drehe ich nicht und habe auch keine Zeit dazu ! Glaube nicht dass das nach was führt, wird ohnehin nicht geprüft . Ihr habt ja selbst geschrieben, dass ihr keine Dokumente prüft und das ist nun mal wahr. Denn bis heute habe ich mit diesem hin und her nur Zeit verschwendet und glaube immer mehr daran das Abo zu kündigen.

MFG

MDB

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,
Oct 14, 2021 Oct 14, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi there

We are sorry ti hear that. In my previous reply I have asked for the video recording and the PDF file in question so that we can try to replicate the issue on our end.

In addition to that, we would also require the logs of the affected machine as described earlier in order to get the issue isolated for the fix. 

Regards

Amal

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

No issue viewing the file in Acrobat version 21.007.20099

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Hallo Bernd

Bei uns ist das Problem existent ! Es nervt und Lösungsvorschläge erhalten wir nicht. Stattdessen abgefertigte Meinungen und Hinweise ! Das ist echt keine Kundenbetreuung ! Die Pläne rukeln und lassen sich nicht bearbeiten und letztendlich frieren sie ein. Wir haben gestern angefangen alternativen zu suchen und sind mit Bluebeam fündig geworden. Wir haben die Testversion heruntergeladen und mit Bluebeam lässt sich der Plan problemlos öffnen und bearbeiten. Da muss mir keiner kommen und sagen dass mit Adobe alles OK ist !

Hier der Link mit Logs im Anhang ! Es sind mehrere 100MB ! Viel spass und lasse mich überraschen was dabei rauskommt !

https://we.tl/t-w5tGPERDQG

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,

Copy link to clipboard

Copied

Hi there

Thank yo ufor sharing the logs, we have share the info to our engineering team for the investigation. Please give us some time to get it checked we will share the update as soon as we will hear anything from them.

Thanks for your time and patience on this.

Regards

Amal

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,
Mar 05, 2024 Mar 05, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Ich habe das gleiche leidige Problem. Bei Plänen friert das Bild umgehend ein und wird unbearbeitbar! Sonstige pdf-Dokumente funktionieren einwandfrei. Da ich sehr oft mit Plänen arbeite ist das Programm für mich unbrauchbar!

Ich hoffe es gibt 2,5 Jahren eine Lösung (wie oben vom Support beschrieben....)?

Ich habe diese Version:

Architecture: arm64

Processor: Apple M1 Max

Build: 23.8.20555.0

AGM: 7.1.4

CoolType: 9.1.0

JP2K: 4.0.2.54248

Gruß

Walter

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,
Mar 07, 2024 Mar 07, 2024

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi there

We are sorry to hear that.

Would you mind collecting the fresh Adobe CC logs https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/cc-log-collector.html  , and Crash/freeze logs https://helpx.adobe.com/acrobat/kb/collect-logs-crash-freeze.html and share them via any cloud storage. Just upload the log file to the cloud and generate the link and share that link with us for further investigation.

Regards
Amal

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines