Welcome Dialog

Welcome to the Community!

We have a brand new look! Take a tour with us and explore the latest updates on Adobe Support Community.

Schutz von PDF Dokumenten

New Here ,
Aug 09, 2021 Aug 09, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hallo zusammen,

ich bin auf der Suche nach einer sicheren Möglichkeit eine PDF Datei so zu verschlüsseln, dass sie eingeschränkt von einer anderen Abteilung verwendet werden kann.
Mein Wunsch wäre es, dass die vollständige Datei komplett verschlüsselt ist und für meine Kollegen die Möglichkeit besteht die Datei zu drucken und in einer anderen PDF einzubinden. Sollte das Einbinden in einer anderen PDF nur ohne Schutz möglich sein, wäre es schön wenn die Signatur automatisch entfernt werden würde. 

Jeder Schutz, wie z.B. der Kennwortschutz, den ich bislang ausprobiert hatte, ist ganz einfach zu überlisten indem ich die geschützte Datei durch einen PDF Drucker schicke. Anschließend ist die Datei unverschlüsselt verwendbar.

Vielleicht hat jemand einen Ratschlag wie ich das "Problem" lösen kann.

Vorab vielen Dank.
Gruß
Christoph 

TOPICS
Create PDFs, Edit and convert PDFs, How to, PDF forms, Standards and accessibility

Views

59

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,
Aug 10, 2021 Aug 10, 2021

Copy link to clipboard

Copied

If you applied a security policy that allows printing, but doesn't allow content extraction, Adobe won't let you "re-fry" the file (ie. print it to a virtual printer so a non-encrypted file can be created). However, other applications might, and there's no way to control that.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

When I select:

- printing in high resulution allowed

- Permitted changes: All except take out pages

I am still able to edit the text boxes. So the file itself is not covered. Is that correct or am I doing something wrong?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

Yes, that is correct. If you only want to allow the users to fill in the form fields, but not edit their properties then under Changes Allowed you need to select "Filling in form fields and signing existing signature fields".

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

I dont want that they can change anything. So I in the past i chose "printing allowed" & "no changes permitted". This is what I am looking for, but without opening the file protecting due to printing on a virtual machine.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines