• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
1

Adobe Acrobat Reader não mostra o diretório de arquivos/documentos (Android) !!!

New Here ,
Nov 23, 2021 Nov 23, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Prezados da comunidade Adobe,

Não sei se há o recurso e eu que não estou achando ou de fato o app não tem o recurso de visualizar o diretório do arquivo. 

Contudo, para mim o Adobe Acrobat Reader, ainda que não tenha a função ou pretensão de ser um gerenciador de arquivos PDF, acho que faz falta um recurso do tipo. Pelo menos mostrar em algum canto da janela do arquivo PDF aberto ou no menu de três pontinhos verticais na lista de arquivos, ter um botão de informações [i] e ali mostrar o local do armazenamento interno do dispositivo Android. 

Fica como sugestão ou se souberem me informar como vizualizar essas informações de arquivos, agradeço muito.

Obrigado pela atenção. 

TOPICS
Android

Views

163

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Nov 24, 2021 Nov 24, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi @Nildo Zac 

As per the issue description that you want to access your phone's storage from the application. Yes, we do have the option available in the application, for that:

1. Go to the HarshVardhanPareek_0-1637752132358.pngFiles page.

2. Tap on the "On this device" option.

Then you will be able to view the storage locations and open PDFs from there.

Reference help document for more info: https://www.adobe.com/devnet-docs/acrobat/android/en/openfiles.html#

Let us know if that helps.

Thanks,

Harsh

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines