• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Free trial is not free

New Here ,
Apr 16, 2022 Apr 16, 2022

Copy link to clipboard

Copied

I signed up for the free trial but I was charged RM4 (1USD) immediately upon signing up. I did manage to cancel within 7 days and I wasn't charged the full amount but I wonder why the free trial is not exactly free. Am I missing something? Someone please answer me here.

TOPICS
Cancel subscription , Install update and subscribe

Views

549

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 17, 2022 Apr 17, 2022

Copy link to clipboard

Copied

That is just an authorization hold, it's common now with most online merchants when transacting with them for tbe first time for security reasons. They do it to ensure the card and your info is all valid. After a certain period of time (Usually within 7 days) they release the money back into your account. 

 

In My banking app (Chime) those authorization charges are shown with the status *Pending* the whole time, not sure if yours does the same but I'd check the payment description and see if something similar is there 

 

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 07, 2022 May 07, 2022

Copy link to clipboard

Copied

--
null

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 27, 2023 May 27, 2023

Copy link to clipboard

Copied

I was charged upon signing for free trial and never got refunded although I cancel free trial within time frame. How to contact them to request refund - its 62 USD charge?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
May 31, 2023 May 31, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hello @The House of29690765h8rg,

 

I hope you are doing well. I am sorry for your experience with Acrobat Reader Mobile.

 

Since Acrobat Premium is a mobile-based subscription, I suggest you contact the store from where you purchased the subscription.

 

You may refer to the below links for more.

 

For Android

Our help article to learn more:  Subscription Services — Acrobat for Android Help (adobe.com)

Initiate refund from the store: Request a refund on Google Play - Google Play Help

 

For iOS 

Our help article to learn more: Manage subscriptions — Acrobat for iOS Help (adobe.com)

Initiate refund from the store: Request a refund for apps or content you bought from Apple - Apple Support.

 

Let me know if this helps.

 

Thanks,

Souvik.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines