Speicherorte

New Here ,
Jan 21, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,

ich will meine pdf in icloud speichern. Als Speicherorte werden nur ondrive, googledrive und dropbox angeführt!

Wie kann ich icloud zu den Speicherorten hinzufuegen?

Emmerich

TOPICS
General troubleshooting, iOS

Views

53

Translate

Translate

Report

Report
Reply
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
New Here ,
Feb 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi, bist Du hier schon weiter gekommen ? Stehe vor dem selben Problem.

Translate

Translate

Report

Report
Reply
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
New Here ,
Feb 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,

leider nicht. Habe das Problem seit ich Adobe benutze.

Nervt, da man nicht flüssig arbeiten kann und viele Schritte zim Speichern braucht!

LG

Translate

Translate

Report

Report
Reply
Community Guidelines
Adobe Community Professional ,
Feb 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

You can save the files in the Adobe Document Cloud.

Translate

Translate

Report

Report
Reply
Community Guidelines
New Here ,
Feb 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Es geht darum es direkt in die ICLOUD zu speichern ohne über den Reier Weiter Daten durchsuchen! 

Es wäre auch von Vorteil wenn man OneDrive und GoogleDrrive auch entfernen kann. 

Die Speicherorte sind einfach nicht individuell einstellbar. 

Das sollte dringen verbessert werden.

IMG_0122.jpeg

Translate

Translate

Report

Report
Reply
Community Guidelines
New Here ,
Feb 04, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Das ist alles klar!

Ich will meine Dokumente aber in der icloud speichern und eben auch nicht auf google drive oder dropbox.

Warum alles verkomlizieren?

"speichern unter" und zwar dort wo man will und fertig!

LG

Translate

Translate

Report

Report
Reply
Community Guidelines
Adobe Employee ,
Feb 04, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Replying in English: Unfortunately, "Save a copy" ("Kopie speichern") does not yet allow you to save to iCloud. However, there is a way to do this by first putting the file in iCloud and then using the "Browse more files" ("Weitere Dateien durchsuchen") to find the document from Acrobat. If the file is in Acrobat, you can use use "Share" ("Freigeben") to save in iCloud and then use the "Browse more files" ("Weitere Dateien durchsuchen") to open that file in Acrobat.  If the file is already in iCloud, you can open using "Browse more files" ("Weitere Dateien durchsuchen") directly.

Share to iCloud

In the file list, "..." button next to a file and "Share" / "Freigeben"

Choose "Share a Copy" / "Kopie freigeben"

"Save to Files" and navigate to the iCloud folder.

Open from iCloud

Once you have done that, you can view the file in our File browser. Under the Files Tab, use "Browse more files" ("Weitere Dateien durchsuchen") as shown in @Alexander5E6F 's response and navigate to iCloud (under the Browse) button. 

Translate

Translate

Report

Report
Reply
Community Guidelines