• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Remplacer noir des images CMJN par ton direct !

New Here ,
Aug 26, 2020 Aug 26, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

 

j'ai besoin de votre aide. Je suis en train de réaliser des étuis carton à faire imprimer en max 4 couleurs + un pantone. 

Ce dernière détail de 5 couleurs max n'était pas prévu (mon a CMJN + 2 pantone)  et maintenant je dois remplacer le noir de la quadri par un pantone assez foncé.

 

Le problème est que le noir se retrouve dans les images en psd, qui sont logiquement en CMJN, et quand je supprime la couche de noir de mon psd je perds la transparence que j'avais dans les images, ce qui est poblématique.

Est-ce que vous avez une solution pour remplacer le noir par le pantone ? sans perdre la transparence de l'image et sans passer par la trichomie. 

Help ! 

TOPICS
Create PDFs , Edit and convert PDFs , How to , PDF forms , Print and prepress

Views

136

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Aug 26, 2020 Aug 26, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

If I understand correctly, you want to map the black separation to a pantone spot color? typically this would be done in a rip, but I think your best bet is to map the spot color to black, and identify the black plate as the spot color on press. This can be done in Acrobat using the ink manager, Tools> Print production> Ink manager, or in InDesign or Illustrator using the Ink manager (from the swatches fly-out menu).

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines