• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers

Falsche Angaben der Zeichenfläche(n)?

New Here ,
Oct 13, 2022 Oct 13, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hallo zusammen, Hallo Adobe!

Enrweder ich übersehe etwas, rechne etwas falsch oder Adobe gibt hier falsche Werte an?

Folgendes Problem:

Wenn ich alle Größen der letzten Pixel-Phones durch 3 rechne, komme ich immer auf das richtige Seitenverhältnis der Hersteller und auch auf die richtige Pixelangabe der Hersteller. Wenn ich jedoch die von Adobe angegebene Größe von 412 und 778 mal 3 rechne, lautet das Ergebnis 1236 x 2388 und das Verhätnis somit 10,3 : 19,9. Die Angaben von Google lauten jedoch: Seitenverhältnis: 20 : 9 und eine Auflösung von 1080 × 2400 mit 411 ppi. Die einzigen Phones welche ich mit dieser Breite finden konnte sind 3 Huawai Phones und kein einziges Pixel. 

Wie kommt ihr (Adobe) auf diese Größe? Die anderen Größen habe ich nur grob nach meiner Rechnung geprüft, aber auch da sind ?falsche? Werte gegenüber der Hersteller.

Als wäre das mit dips nicht schon kompliziert genug, gibt Adobe hier auf die Verwirrung noch einen drauf.
Ich würde gern hoffen, dass ich etwas falsch rechne und bei der Umrechnung mit Material Designs "dips" einfach falsch denke.

Schon mal im Vorraus danke für die Hilfe.

Bildschirmfoto 2022-10-13 um 10.22.03.png

Views

114

Likes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Oct 31, 2022 Oct 31, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hi @defaultsf6tyo5qy28l,

 

Thank you for reaching out, and sorry for the delay in response. I found one article and post for you which might answer your question. 

 

Please go through the posts and article and tell us if that was helpful.

 

Thanks,

Harshika

Likes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 14, 2022 Nov 14, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Thanks for the answer. But this confirms my assumption that the size is declared incorrectly. The aspect ratio do not match the real size of the Google Pixel 6. So no, unfortunately this does not answer my question.

Are you sure Adobe didn't make a mistake here? I really don't mean this in an insulting way, but have you ever read the article yourself and applied it to my math above?

Likes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines