• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Pourquoi Adobe XD est-il mieux sur Mac en version US que sur PC en version FR ?

New Here ,
Aug 01, 2019 Aug 01, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je suis utilisateur d'Adobe XD depuis sa création, et j'aime beaucoup cet outil.

Néanmoins j'ai fait un constat avec tous les tutoriels que j'ai pu voir, c'est que Adobe XD dispose de plus de fonctionnalités en version US sur Mac que pour mon cas en version FR sur PC.

Alors certes, vous allez me dire que l'outil est dans un premier temps développé en US puis déployé pour les autres pays, seulement ça commence à me poser de sérieux problèmes...

En ce qui concerne l'auto-animation par exemple, j'ai vu un exemple qui rendait super bien, je télécharge le fichier .xd, je regarde quelles animations ont été configurées et j'exécute les animations qui fonctionnent. (Je précise que l'auteur du fichier est américain) seulement quand j'essaie de faire la même chose en partant d'une page vierge, en mettant pourtant les mêmes animations, je n'ai pas du tout le même résultat !

Quelqu'un est-il en mesure de m'expliquer s'il vous plaît ?

Merci

Views

216

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Adobe Employee , Aug 02, 2019 Aug 02, 2019

Hi Matthieu,

Thank you for reaching out and sorry to hear you're having trouble using Adobe XD. We'd request you to please check out this article for system requirements to use Adobe XD: Adobe XD System requirements and in case you need urgent assistance please reach out to our support team for 1:1 support using this link: Contact Customer Care

Let us know if you face any issues with this. We'd be happy to help.

Thanks,

Harshika

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Aug 02, 2019 Aug 02, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Hi, could I have more information on the version of Adobe XD you are using and the technical specifications of your computer?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 02, 2019 Aug 02, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour italosan,

Merci de me répondre. J'utilise actuellement ce que je pense être la dernière version de Adobe XD à savoir la version 21.2.12.13 et quant à mon ordinateur (sous Windows 10) en voici les caractéristiques détaillées : Asus R556LJ-XX1322T vente flash 649€, PC portable 15 pouces Core i7 | LaptopSpirit

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Aug 02, 2019 Aug 02, 2019

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi Matthieu,

Thank you for reaching out and sorry to hear you're having trouble using Adobe XD. We'd request you to please check out this article for system requirements to use Adobe XD: Adobe XD System requirements and in case you need urgent assistance please reach out to our support team for 1:1 support using this link: Contact Customer Care

Let us know if you face any issues with this. We'd be happy to help.

Thanks,

Harshika

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines