• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Non lecture des mots-clés - Not reading keywords

New Here ,
Jul 10, 2020 Jul 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

J'ai une base de données photos sur un serveur partagé avec une autre personne. Après avoir installé Bridge sur mon PC, j'ai ajouté des mots-clés sur les photos et la fonction de recherche fonctionne parfaitement. 

J'ai installé Bridge sur un second PC (nouveau compte) connecté également au serveur. J'ai importé la liste de mots-clés et j'ai accédé aux mêmes photos que sur le premier PC. Hors, sur ce second ordinateur la recherche de mots-clés ne donne aucun résultat. Le logiciel ne semble pas "lire" les mots-clés existant pourtant bien sur les données EXIF des photos. J'ai remarqué qu'il fallait ouvrir les dossiers photos pour que le logiciel lise enfin les métadonnées. 

Est-ce normal ? Il y t'il un moyen pour que le logiciel reconnaisse directement les mots-clés au lieu de devoir ouvrir l'ensemble des fichiers ? 

Merci pour vos réponses. 

-

I use Adobe Bridge on a database on a share server. After the software installation on my laptop, I put some keywords on all the photos. The research function worked perfectly. 

I installed the software on a second computer (new account) connected to the same server (same photo database). I imported the keywords list but, on this computer, the research function does not give any result... I noticed that it was necessary to open the photo files so that the software finally "reads" the metadata and accept to research it.

So is it normal ? Is there any solution for the software to recognize directly the keywords ? 

TOPICS
How to , Keywords , Metadata , Problem or error

Views

174

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 10, 2020 Aug 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Can nobody answer my question ? I still have not found a solution... :'( 

Thanks for your time.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Aug 10, 2020 Aug 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Dec 01, 2023 Dec 01, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

i sent you a message about your message 🙂

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines