• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Multi QUIZ adobe captivate

Explorer ,
Jul 29, 2022 Jul 29, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

J'ai réalisé un quiz sur adobe captivate, je voulais rajouter un bouton pour recommencer le quiz en cas d'échec, mais je ne pense pas que celà soit possible. Il faut fermer le projet et le réouvrir.

J'ai donc voulu biaiser, en recréant un autre quiz à l'identique à la suite (en cas d'échec du premier). Sauf que captivate considère qu'il fait parti du premier quiz. Est-ce qu'il est possible de faire 2 quiz différents avec des résultats différents ? (quiz notée). Merci de votre aide.

 

Traduction Google 🙂

Hello, I made a quiz on adobe captivate, I wanted to add a button to restart the quiz in case of failure, but I don't think that's possible. You have to close the project and reopen it. So I wanted to skew, by recreating another quiz identically after (in case of failure of the first). Except that captivate considers it to be part of the first quiz. Is it possible to do 2 different quizzes with different results? (graded quiz). Thank you for your help.

TOPICS
Quizzing and LMS

Views

129

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jul 29, 2022 Jul 29, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Sabrina. Ce bouton existe d'office en Captivate. Il faut augmenter le nombre de tentatives dans Quiz Preferences, Pass and Fail et montrez le bouton 'Retake'. Puisque je ne dispose pas d'une version française, regardez l'image pour répérer ce que je viens d'expliquer:

Attempts.PNG

 

Il n'est pas possible d'avoir deux quiz dans un projet, imposé par les 'lois' de SCORM.

Mes excuses pour la terminologie anglaise.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jul 29, 2022 Jul 29, 2022

Copy link to clipboard

Copied

I have a question:  Why not simply allow your learners to have multiple attempts at the quiz?  You can set Captivate to show a Retake Quiz button on the Quiz Results slide.  If the user fails the quiz on their first attempt, they can just click the button to try again.  

 

I personally set my quiz to allow three attempts before it will force the user to restart the module to attempt again.  I believe that if they have been unable to pass the quiz after three attempts then they should go back and more carefully watch the content before reattempting.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Explorer ,
Jul 29, 2022 Jul 29, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Merci de votre aide. Vous parlez des tentatives par question  ? ou rajouter un bouton sur la page des résultats pour refaire le quiz ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jul 29, 2022 Jul 29, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Non, tentatives au niveau du Quiz. Pour cette raison j'ai ajouté une vue d'écran des Préférences du Quiz. Regardez les 'attempts' (tentative) et l'option 'Show Retake button' (montrez le bouton pour reprendre le quiz. J'ai un blogue sur les tentatives sur niveau de quiz et de question, malheureusement en Anglais, parce qu'il est rare de voir des utilisateurs en français:

Captivate's Quizzes (3): Attempts and Scores - eLearning (adobe.com)

Ce blogue fait part d'une séquence de blogues de base pour les Quiz.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Explorer ,
Jul 29, 2022 Jul 29, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Merci je vais traduire la page et tester. Je vous remercie.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Resources
Help resources