• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

pointer shift in software simulation/video demo

New Here ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hello,

 

I am recording a software simulation in Captivate 2019, windows 10, when exporting the clip, I can see the mouse arrow (pointer) is much lower than it should be. This is a problem when you show items in a list.
I changed the size in W10 settings, nothing changed. Any idea someone? thanks in advance.

Views

305

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Expert , Nov 04, 2021 Nov 04, 2021

Il est parfaitement possible d'accéder la souris dans un projet cpvc. Je l'ai déjà mentionné dans ma réponse précédente. Il y a deux modes d'édition dans l'éditeur Video Demo. La mode qui se présente automatiquement permet 'Pan and Zoom'. L'autre mode, accessible avec Edit, Edit Mouse points, permet d'éditer les instances de souris. 

EditMousePoints.png

Je ne connais pas la terminologie en français, mais l'image pourrait vous guider dans ce deuxième mode. Sélectionnez un des instances de souris dans le Timeline et

...

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Did you edit the mouse object in the Video Demo editor? I created quite a lot of video clips recently but didn't have your experience at all with mouse objects. Honestly I often delete the mouse and show only the mouse click itself, because the mouse paths can be very slow and frustrating. My most recent blog post has 3 clips:

http://blog.lilybiri.com/forced-view-for-tabs-interactions-shared-actions-as-template

 

There were some issues with Video Demo in some of the CP2019 versions. Can you please check the full version number under Help, About Captivate? The most recent Win version is 11.5.5.553.

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Thank you,

Following your advice, I changed the value in the video Demo editor and it  does not keep the new value, only the default settings (5). I have the latest version.

Isabelle

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Can you post some screenshots?  Mouse Properties, difference between the edited and published version?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

I can show the mouse properties but my OS is in French 🙂
here are screenshots of what I see when using Captivate and the result after publishing


original.jpg

export.jpg

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

La langue de Voltaire est ma deuxième langue, l'Anglais n'est que la troisième. Il ne faut pas hésiter d'utiliser votre langue natale.

Je ne vois pas Captivate dans vos images? Vous avez changé les propriétés du souris dans votre OS? Je pensais qu'il s'agissait des Propriétés du souris dans l'éditeur Video Demo dans Captivate?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Ha ok. J'ai changé l'apparence du pointeur dans W10 oui.  J'ai toujours eu ce problème même avec le pointeur "normal" de W10...

Je n'ai pas trouvé les propriétés de la souris dans Captivate.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 03, 2021 Nov 03, 2021

Copy link to clipboard

Copied

D'abord, précisez s'il s'agit de 'software simulation' ou de 'Video Demo' en Captivate svp.

Pour la 'simulation' il faut sélectionner l'objet souris sur le canvas, et inspecter le panneau Propriétés.

Pour le 'Video demo' il faut ouvrir l'éditeur, utiliser Edit, Edit Mouse Properties (je ne connais pas la terminologie francophone en Captivate), sélectionner l'icone de souris dans le Timeline, et inspecter le panneau Propriétés.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 04, 2021 Nov 04, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 je parle de Démonstration video (.cpvc) car les Software simulation générant des vignettes, il est facile de replacer le pointeur de souris à l'endroit où l'on souhaite.
Dans la Video demo, il n'y a pas accès à la souris, ni dans la timeline ni dans le canvas. Il n'y a pas d'accès aux paramètres, où alors je ne les vois pas. Il y a un éditeur général dans le menu Modifier=> Preferences mais rien ne me permet de changer les paramètres de la souris. Où se trouve l'éditeur dont vous parlez ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 04, 2021 Nov 04, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Il est parfaitement possible d'accéder la souris dans un projet cpvc. Je l'ai déjà mentionné dans ma réponse précédente. Il y a deux modes d'édition dans l'éditeur Video Demo. La mode qui se présente automatiquement permet 'Pan and Zoom'. L'autre mode, accessible avec Edit, Edit Mouse points, permet d'éditer les instances de souris. 

EditMousePoints.png

Je ne connais pas la terminologie en français, mais l'image pourrait vous guider dans ce deuxième mode. Sélectionnez un des instances de souris dans le Timeline et vous auriez accès aux Propriétés.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 04, 2021 Nov 04, 2021

Copy link to clipboard

Copied

ha mais c'est génial ! Je découvre cette possibilité, du coup ça résoud mon problème.
Vous êtes patient et très efficace 🙂  Super grand merci ! 
Isabelle

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 04, 2021 Nov 04, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Pourriez-vous marquer la réponse qui vous a aidé comme réponse correcte?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Resources
Help resources