• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Storyboard printout not showing Accessibility Data

New Here ,
Dec 16, 2020 Dec 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

I am working on an elearning project that will use Text Speach. The client has asked us to rename all button and images for this exact purpose.

I have changed all of it by going in the Accesibility feature in the Properties tab. I have also changed the name of the images in the library.

But, when I print out the Storyboard (from the Print feature), I don't see the changes.

I did enable accessibility in the Preferences.

Is there something I am not doing right? Or did not set up right?

Also, is there a reason why I always see 3 lines for button when I only have one in the page?

Here is a screen capture of what I see in the printout.

Capture d’écran, le 2020-12-16 à 12.06.27.png

 

 

Views

191

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 16, 2020 Dec 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Etes-vous sûr de comprendre ce qu'il fallait? Le nom du bouton n'a pas changé, le changement doit se faire dans la panneau de Propriétés, pas dans le 'Accessibility' feature. 

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Dec 16, 2020 Dec 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

J'ai des éléments qui reviennent sur chaque page. Donc, dans les documents d'aide de Captivate, ça dit de cliquer sur les trois lignes à côté du titre de l'objet et d'ajouter du texte.

C'est ce que j'ai fait. Et ça n'apparaît pas dans le document.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 16, 2020 Dec 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Est-ce que le bouton a un nom ici? Ce bouton (hexagone) a un nom SA_Bt5. Je n'ai aucune idée de ces 'trois lignes' dont vous parlez. Ou est-ce que vous voulez dire le menu 'hamburger", qui a 4 lignes et l'option Accessibility? Cela n'est pas le nom de l'objet mais un texte qui peut être ajouté en plus pour expliquer.

BtName.PNG

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Dec 16, 2020 Dec 16, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Même si je change le nom SA_Bt5 dans la case, ça n'apparaît pas dans l'impression du storyboard.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 17, 2020 Dec 17, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Mes excuses, j'ai oublié de dire que tous les documents (dot ou doc) dans 'File, Print' ont besoin d'un 'update'. Personellement je ne les utilise jamais. 

Pourriez-vous m'expliquer exactement la raison de devoir imprimer un 'Storyboard' pour le client, et la nécessité d'avoir des noms pour tous les objets? Si vous avez des objets sur les 'Master Slides' ou dans les 'States' (états?) des objets 'Multistate' il serait toujours impossible de les avoir sur un document imprimé. 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Resources
Help resources