Highlighted

Captivate 2019 installation problem

New Here ,
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi all,

I want to install Captivate 2019 but I can't due to a display problem in the setup.

Please see attachment.

Thank you for your help !

Topics

Installation and licensing

Views

327

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Captivate 2019 installation problem

New Here ,
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi all,

I want to install Captivate 2019 but I can't due to a display problem in the setup.

Please see attachment.

Thank you for your help !

Topics

Installation and licensing

Views

328

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Adobe Community Professional ,
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

DId you try downloading the installer again?

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Most Valuable Participant ,
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Version française? 

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
New Here ,
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

@Katie :

3 GB to download is heavy from the location where I am for some days, I would like to avoid downloading it once again...

@Lilibiri :

Yes, version française

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Windows ou Mac? Est-ce que vous avez déjà installée une version plus anciennce de Captivate?

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
New Here ,
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Windows...

Et effectivement, il y a un vieux Captivate 2017 sur ma machine.

Est-ce que je dois le désinstaller ?

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Non, mais il faut effacer les dossiers Layouts dans les documents Publics\Adobe\eLeaarning Assets et exécuter 'CleanPreferencesWin.bat'. Vous trouvez le dernier fichier dans le dossier 'utils' sous l'installation de CP2017.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
New Here ,
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Malheureusement, çà ne fonctionne pas...

J'ai même désinstallé CP2017 mais le problème persiste...

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jan 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Etes-vous derrière 'firewall'? Peut être un conflit avec une autre application. Certains utilisateurs ont eu des problèmes avec leur 'docking station' ou une applciation Logitech installé avec le webcam.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
New Here ,
Jan 08, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je n'ai rien de tout çà.

Mais en lisant le Lisez-moi, je m'aperçois que je dois lance le programme Captivate_2019_x64_LS21.exe, puisque j'ai téléchargé l'install.

Or, je n'ai pas ce programme mais j'ai à la place le programme Set-up.exe spécifique à la version CD.

Comment expliquer cela ?

Merci

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
nisaba LATEST
New Here ,
Jan 09, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hello,

Reading the Readme, I realize that I have to launch the Captivate_2019_x64_LS21.exe program, since I downloaded the install.

However, I do not have this program but I have instead the Set-up.exe program specific to the CD version.

How to explain this?

Thank you

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...