• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Komplette Cloud Dateien löschen - How to delete ALL own CC-Files

New Here ,
Dec 04, 2020 Dec 04, 2020

Copy link to clipboard

Copied

(English version see below)

Hallo an die Community -
Ich möchte meine CC-Dateien KOMPLETT löschen, um eine neue Ordnerstruktur und sauberes Synchronisieren zwischen meinen Geräten zu erreichen. Sie sind aber nur einzeln anklickbar, und es liegen im Ordner "gelöscht" dermaßen viele "Leichen", dass ich das einzeln nicht schaffe. Außerdem erhalte ich regelmäßig die Fehlermeldung, Dateien konnten nicht endgültig gelöscht werden. Gibt es irgendeine vernünftige Lösung dafür, die Cloud sozusagen wieder in den Urzustand zu versetzen - ohne gleich die komplette Adobe-Umgebung mit Programmen uvm. auf allen meinen Geräten zu deinstallieren (wie es mir Adobe offenbar vorschlägt, nachdem ich den Support kontaktiert hatte, man mein Anliegen aber offensichtlich nicht verstanden hatte)?

Dankeschön

Is there any possibility to delete ALL own CC-files? I want to organize me newly and I do not want to deinstall all adobe programs etc - just delete all already deleted files at once.

TOPICS
File sync

Views

730

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 04, 2020 Dec 04, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

you can move all your local sync'd files to one folder, wait for sync to complete, then delete that folder.

 

note: Creative Cloud file storage and quota (adobe.com)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines