• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Aide demandée...

New Here ,
Jul 13, 2017 Jul 13, 2017

Copy link to clipboard

Copied

ADOBE Print screen.PNG

Bonjour,

Je me suis enregistrée ce matin pour télécharger Adobe sur mon ordinateur. On m'a demandé un identifiant et un mot de passe que j'ai inscrit. Tout a bien téléchargé...

Le problème est que lorsque je veux télécharger un livre numérique de ma bibliothèque locale dans Adobe. Un message me parvient de «Adobe Digital Edition».

Le voici : «Téléchargement impossible. Erreur lors de l'obtention de la licence. Problème de communication avec le serveur de licences :  E_LIC_ALREADY_FULFILLED_BY_ANOTHER_USER». (Voir le «Print Screen» ci-haut, en copie)

Est-ce possible de vérifier si j'ai déjà un compte créé antérieurement, dont je ne me souviens aucunement, qui pourrait peut-être expliquer pourquoi l'accès est bloqué? Je posséderais deux identifiants?? Que me suggérez-vous? Est-ce possible de tout annuler et de recommencer à zéro les étapes pour m'enregistrer?...

J'ai appelé au seul numéro de téléphone que j'ai pu trouver dans le site d'Adobe, après maints efforts...J'ai pu avoir une intervenante unilingue anglaise (Toronto?) et malgré la gentillesse de cette personne et tous nos efforts pour nous comprendre, elle n'a pas pu m'aider. Avez-vous un lien téléphonique en Français??

Merci de me répondre afin de m'aider à continuer mes démarches...

Lise Robitaille

Views

621

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

LEGEND , Jul 18, 2017 Jul 18, 2017

Has you open the eBook before you authorize ade?

Votes

Translate

Translate
Adobe Employee ,
Jul 17, 2017 Jul 17, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Moving this to Adobe Digital Editions

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Jul 18, 2017 Jul 18, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Has you open the eBook before you authorize ade?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jul 18, 2017 Jul 18, 2017

Copy link to clipboard

Copied

A friend of mine resolve the problem. Thank you very much for your help!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jul 18, 2017 Jul 18, 2017

Copy link to clipboard

Copied

A friend of mine resolve the problem. Thank you very much for your help!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Mar 20, 2018 Mar 20, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour!

J'ai le même problème que vous avec l"erreur de l'obtention de la licence!

Pourriez vous m'aider à ce sujet

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 05, 2018 Apr 05, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Idem ici, besoin d'aide svp!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 18, 2019 Aug 18, 2019

Copy link to clipboard

Copied

oui

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jul 18, 2017 Jul 18, 2017

Copy link to clipboard

Copied

A friend of mine resolve the problem. Thank you very much for your help!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 18, 2019 Aug 18, 2019

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

I have the same problem. Adobe Help could not help me. They said that they are helping me solving this problem, because ADE is a free program. Strange, because everywhere people depend on Adobe Digital Element to read e-books. There seems no other possibility to het to your books. Or is there????

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines