• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Installation LightRoom Classic à partir de CreativeCloud bloque

New Here ,
Sep 03, 2022 Sep 03, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

j'essaie d'instaler LightRoom Classic sur mon 2ème PC. J'ai bien vérifié et je n'ai qu'un seul PC activé sur mon compte. La version de Window 11 est la dernière et mise à jour OK. J'ai désactivé le parefeu et l'antivirus (et je n'aime pas du tout cela). J'ai installé, réparé, déstinstallé, réinstallé Creative Cloud... j'ai même lancé l'outil Cleaner. Bref, rien ne fonctionne et le support Adobe n'est ouvert que de 9h à 17h30 hors je bosse pendant ces horaires. Aucune possibilité de contacter Adobe par email. Il propose soit un CHAT qui ne comprends rien et me renvoit toujours sur les même pages d'aide qui ne fonctionnent pas et aucun mail disponible. Je trouve cela très moyen comme support pour un logiciel payant que j'utilise depuis pas mal de temps mais là je ne comprends pas qu'il ne s'intalle pas et surtout pas de message d'erreur (juste que ça prend du temps et la flèche en boucle qui tourne sans arrêt). J'ai crée 2 fichiers log qui je suppose sont disponibles pour ADOBE.

Bref, si une personne d'ADOBE pouvait me contacter par mail ou via mon compte et surtout résoudre le problème...

TOPICS
Installation

Views

133

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Sep 03, 2022 Sep 03, 2022

Copy link to clipboard

Copied

reset the cc desktop app: make sure it's in the foreground, then press:

Win: Ctrl + Alt + R
Mac: Cmd + Opt + R

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 09, 2022 Sep 09, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hello,

thank you for your help. Note tat I am working with the french version but I do not think this should matter. Anyway, Ctrl-W does work (quit CC desktop) but Ctrl-Alt-R has no effect... Any idea what could be wrong?

Cordialement.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Sep 10, 2022 Sep 10, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

recreate your licensing credentials:

 

MACOS
Go to Applications > Utilities > Keychain Access.
In the upper-left corner, under Keychains, select login.
Remove the following entries. To remove them, right-click and select Delete.
Adobe User Profile Info
Adobe User OS Info
Keychain Access
Relaunch the Creative Cloud desktop app.

 

WINDOWS
Open Services manager (press the Start key and type Services).

In the list of Services, right-click on Credential Manager.

Select Restart.

Restart
Relaunch the Creative Cloud desktop app.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines