Wie kann eine CS6 Installation vom mac auf Windows umziehen?

New Here ,
Nov 05, 2021 Nov 05, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Es soll keine zusätzliche Installation stattfinden, da ich den MAC verschenken möchte, die Suite aber auf einem Windows-Rechner installieren möchte. Die Software liegt nur im MAC-Format vor. kann ich nach Deaktivierung der Lizenz die Software als Windows Version laden?

TOPICS
Activation, Installation, New user

Views

57

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,
Nov 05, 2021 Nov 05, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi

Platform exchange is no longer available, from link below

As Creative Suite 6 is no longer sold or supported, platform or language exchanges are not available for it

https://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/exchange-product-language-os.html

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 15, 2021 Nov 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

ein Wechsel auf eine andere Platform wurde mir für $ 299.99 für einen Teil der ursprünglichen Suite angeboten. Als ich mich als Rentner outete, sank der Preis auf $ 199.99. Da ich die Suite primär nur noch privat und für meinen Verein nutze, lautete das angebot dan plötzlich $ 179.99 für die gesamte Suite. Ich kam mir vor wie auf einem orientalischen Basar und habe den Wechsel auf eine andere Plattform abgelehnt.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

Ich denke hier hast du gut daran getan das "Angebot" abzulehnen. 

In meinen Augen ist das alles andere als seriös.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

I was offered a move to another platform for $ 299.99 for part of the original suite. When I came out as a retiree, the price dropped to $ 199.99.

By @Wolfgang48

You were not talking to Adobe.  That was a scammer.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

No.  If you give away your Mac, you can't use CS6 on Windows unless you previously purchased a separate Windows version when it was still being sold. Creative Suite is now 10 years old, discontinued and unsupported.  Adobe stopped selling it years ago.

=============
Beware of fake Adobe reps who may contact you privately offering to sell you software or take control of your computer. It's a scam, run away! Real Adobe employees will never reach out via Outlook, Yahoo, Gmail or Skype.
=============
3 Easy Ways to Identify Genuine Adobe Staff
https://tinyurl.com/10791730

Nancy O'Shea, Adobe Product User & Community Professional
Alt-Web Design & Publishing ~ Web : Print : Graphics : Media

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines