Highlighted

Je dois installer les App tous les matins !

New Here ,
Jun 03, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 
à chaque fois que j'allume mon Mac, il me signale que Creative Cloud n'est pas installé ! 
J'ai utilisé le Désinstalleur Adobe, mais après ré-installation, cela recommence le lendemain.
Que faire ?
Cela semble se produire depuis que MacOS 10.15 a été mis à jour, mais pas certain.
Merci. 
JMGGG92

TOPICS
Creative Cloud, Installation

Views

876

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Je dois installer les App tous les matins !

New Here ,
Jun 03, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 
à chaque fois que j'allume mon Mac, il me signale que Creative Cloud n'est pas installé ! 
J'ai utilisé le Désinstalleur Adobe, mais après ré-installation, cela recommence le lendemain.
Que faire ?
Cela semble se produire depuis que MacOS 10.15 a été mis à jour, mais pas certain.
Merci. 
JMGGG92

TOPICS
Creative Cloud, Installation

Views

877

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Jun 03, 2020 0
Adobe Employee ,
Jun 03, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Jmggg92, the behavior you described is not expected.  Typically you would need to use the process listed in https://helpx.adobe.com/creative-cloud/help/uninstall-creative-cloud-desktop-app.html to uninstall the Creative Cloud desktop app.

Do you run any optimization, back up, or security software that may be affecting the files stored on the computer every day?

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 03, 2020 0
New Here ,
Jun 05, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Jeff,
Merci pour cette aide.
J'avais, comme expliqué, déjà utilisé le Désinstaleur Adobe.
J'ai téléchargé celui proposé, et encore désinststallé.
Puis, j'ai téléchargé le dernier installeur de CC.

Je vai effectuer la nouvelle installation, puis je reviens vers toi pour le résultat.

En parallèle, j'utilise la Suite INTEGO pour la Sécurité et les Sauvegardes, LittleSnitch pour Sécurité, ainsi que CCC pour le Clônage.

Merci.
JMGGG92

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 05, 2020 0
Adobe Employee ,
Jun 08, 2020

Copy link to clipboard

Copied

I am sorry, Jmgggg92-2, but I am not familiar with Adobe Disinstator. Can you please verify the name of the software title you are trying to reference.

As for the listed utility software, the ones I am familiar with could certainly cause the behavior you have been experiencing if improperly configured.  Please contact the manufacturer of each software title to verify the current settings are compatible with Adobe applications.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 08, 2020 0
New Here ,
Jun 05, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Jeff,
Merci pour cette aide.

Je vai effectuer la nouvelle installation, puis je reviens vers toi pour le résultat.

Merci.
JMGGG92

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 05, 2020 0
New Here ,
Jun 05, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Jeff,
Merci pour cette aide.

Je vais effectuer la nouvelle installation, puis je reviens vers toi pour le résultat.

Merci.
JMGGG92

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 05, 2020 0
Adobe Employee ,
Jun 08, 2020

Copy link to clipboard

Copied

I am so sorry, JmGGG92, but I will be unable to provide any further assistance as I am completely unfamiliar with the Adobe software title you are attempting to install.  Please review whatever documentation came with your purchase.  

If you did purchase the software from Adobe, then you may be able to begin a chat session at https://helpx.adobe.com/contact.html so that direct support can be provided.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 08, 2020 0
New Here ,
Jun 08, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Jeff, 
Yes, Yes, Yes, now, all i's perfect!
Oui, Oui, Oui, maintenant, tout est parfait !
Après cette nouvelle installation de CC (v5.1.0.407) a solutionné le problème. 
Plus de ré-installation au démarrage de mon iMac sous Catalina (10.15.5). 

Si cela peut service la communauté, je serais ravi. 
Merci Jeff. 
JM (France)

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 08, 2020 0
New Here ,
Jun 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, 

Ce fut court. 

Voilà, après quelques jours, le problème est de retour !
Je ne comprend pas pourquoi. Ce matin, je dois à nouveau installer CC !?

Au secours. 
JM (France)Capture d’écran 2020-06-10 à 09.56.09.pngCapture d’écran 2020-06-10 à 09.58.43.pngCapture d’écran 2020-06-10 à 10.00.39.png

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 10, 2020 0