Copy link to clipboard
Copied
Je n'arrive pas à lancer Dreamweaver j'ai le message :"Impossible de charger les fichiers de ressources traduits . Pour corriger ce problème, veuillez réinstaller l'application"
J'ai installé la dernière version disponible sur mon MacBook Pro avec macOS Big Sur après formatage pour tout réinstaller.
J'ai essayé plusieurs fois de le désinstaller et réinstaller, essayé les versions antérieures mais toujours le même problème... j'ai également installé Creative Cloud Cleaner tool comme lu dans un forum mais ça n'a rien changé..
Quelqu'un a-t-il déjà eu ce problème?
Merci de votre aide
Copy link to clipboard
Copied
Hi @ACCESSIA5FC5 ,
Thanks for writing to us. We apologize for the issue you are observing on your machine. Can you please confirm the App language selected in Creative Cloud Desktop App preferences and confirm if Dw was installed with the same language selected.
In case the required language is selected, can you please try the below steps and see if the issue gets resolved on your machine.
Steps:
1. Uninstall Dw
2. Launch CCD app, click on User Icon on top-right and select Preferences menu from the drop-down
3. Change App installation path to any custom location on your machine
4. Install Dw 2021 and launch from custom location (Observe if error dialog is invoked)
Please let us know your findings else we can have a remote connect session and try resolving the issue.
Have a pleasant day!
Thanks,
Nayan
Dreamweaver Team
Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Ca ne marche pas après cette manipulation. Quel est l'autre recours svp ?
Merci.
Laurine.
Copy link to clipboard
Copied
Which operating system?
Which version of Dreamweaver?
Which language version?
Copy link to clipboard
Copied
Which operating system?
Which version of Dreamweaver?
Which language version?
By @Nancy OShea
well, the question is in french but all is said there...
1 - MacOS Big Sur (v11)
2 - the last build available, so must be the v21.2
3 - as the OP post his (her) question in French, must be French
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
dans votre message initial vous faisiez allusion à Big Sur
Copy link to clipboard
Copied
Le problème était le même avant que je fasse la mise à jour. Quelle est la solution ?
Copy link to clipboard
Copied
en complément de ce que vous a inidiqué @Nayan_Kankariya , il existe également deux miens intéressants sur les processus de nettoyage des préférences d'une part, mais aussi de desisnstallation d'autre part
Copy link to clipboard
Copied
Hello !
Alors tu as trouvé une solution ?
J'ai exactement le même problème suite à un formatage.
Merci d'avance.