Copy link to clipboard
Copied
Beste lezer,
Telkens stuit ik op dit probleem en zit er inmiddels al behoorlijk lang aan dat ik de fout zelf niet meer kan vinden. Kan iemand mij helpen met dit probleem?
De code is als volgt:
echo "<label>'Arbeids_ en opleidingsverleden':</label><textarea name =bericht' 'cols=\"34\" rows=\"4\"></textarea><br><br>Vertel iets over je Arbeids_ en opleidingsverleden; welk bedrijf, welke functie en hoe lang je er gewerkt hebt. Vertel tevens kort over je opleiding, gevolgde cursussen en behaalde diploma's<br />";
Alvast bedankt voor de moeite!
Jaap
Vervang die code met:
echo "<hr>";
echo "<label>Soort werk*:</label><table width=\"200\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\"><tr><td align=\"right\" valign=\"bottom\" width=\"100\">hiker </td><td align=\"left\" valign=\"bottom\"><input type=\"checkbox\" name=\"hiken\" value=\"Ja\" id=\"hiker\" /></td><td align=\"right\" valign=\"bottom\"width=\"100\" >privechauffeur </td><td align=\"left\" valign=\"bottom\"><input type=\"checkbox\" name=\"privechauffeur\" value=\"Ja\" id=\"p
Copy link to clipboard
Copied
Wat is de rest van de code? Ik heb het stukje code wat je hebt gepost getest en deze werkte zonder errors.
Copy link to clipboard
Copied
Ik heb hier weinig ervaring mee eerlijk gezegd. Maar hij gaf aan dat het om regel 224 ging (behoorlijk veel code dus) en die heb ik hier gekopieerd. Moet je dus de hele code hebben?
Jaap
Copy link to clipboard
Copied
Alleen een paar regels boven en onder de code die je al hebt gepost.
Copy link to clipboard
Copied
Zoiets?
echo "<hr>";
echo "<label>Soort werk*:</label><table width=\"200\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\"><tr><td align=\"right\" valign=\"bottom\" width=\"100\">hiker </td><td align=\"left\" valign=\"bottom\"><input type=\"checkbox\" name=\"hiken\" value=\"Ja\" id=\"hiker\" /></td><td align=\"right\" valign=\"bottom\"width=\"100\" >privechauffeur </td><td align=\"left\" valign=\"bottom\"><input type=\"checkbox\" name=\"privechauffeur\" value=\"Ja\" id=\"privechauffeur\" /></td></tr><tr><td align=\"right\" valign=\"bottom\" width=\"100\">;
echo "<label>'Arbeids_ en opleidingsverleden':</label><textarea name =bericht' 'cols=\"34\" rows=\"4\"></textarea><br><br>Vertel iets over je Arbeids_ en opleidingsverleden; welk bedrijf, welke functie en hoe lang je er gewerkt hebt. Vertel tevens kort over je opleiding, gevolgde cursussen en behaalde diploma's<br />";
echo "<label></label><input type=\"submit\" value=\"Verzenden\" onclick=\"MM_validateForm('email_adres','','R','naam','','R','voorletters','','R','geboortedatum','','R','telefoon','','R','onderwerp','','R');return document.MM_returnValue\" > <input type=\"reset\" value=\"Wis velden\">";
echo "</div>";
}
?>
Thanks
Copy link to clipboard
Copied
Vervang die code met:
echo "<hr>";
echo "<label>Soort werk*:</label><table width=\"200\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\"><tr><td align=\"right\" valign=\"bottom\" width=\"100\">hiker </td><td align=\"left\" valign=\"bottom\"><input type=\"checkbox\" name=\"hiken\" value=\"Ja\" id=\"hiker\" /></td><td align=\"right\" valign=\"bottom\"width=\"100\" >privechauffeur </td><td align=\"left\" valign=\"bottom\"><input type=\"checkbox\" name=\"privechauffeur\" value=\"Ja\" id=\"privechauffeur\" /></td></tr><tr><td align=\"right\" valign=\"bottom\" width=\"100\">";
echo "<label></label><input type=\"submit\" value=\"Verzenden\" onclick=\"MM_validateForm('email_adres','','R','naam','','R','voorletters','',' R','geboortedatum','','R','telefoon','','R','onderwerp','','R');return document.MM_returnValue\" > <input type=\"reset\" value=\"Wis velden\">";
echo "</div>";
Je was namelijk vergeten deze regel af te sluiten: (..)gn=\"bottom\" width=\"100\">";
Copy link to clipboard
Copied
Oke top! De code veranderd al in een andere kleur in DW. Ga 'm nu online gooien, laat het je zo weten.
Alvast bedankt, goed werk!
Jaap
Copy link to clipboard
Copied
Ha, het is gelukt. Alleen nu zijn er meerdere fouten ondenkt zo te zien.
Notice: Undefined index: rijbewijs in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 3
Notice: Undefined index: auto in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 4
Notice: Undefined index: ov_jaarkaart in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 5
Notice: Undefined index: kortingskaart in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 6
Notice: Undefined index: hiker in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 7
Notice: Undefined index: privechauffeur in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 8
Notice: Undefined index: email_adres in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 9
Enig idee wat ik fout doe?
Jaap
Copy link to clipboard
Copied
Bijv: Notice: Undefined index: rijbewijs in /sites/toppers-chauffeurs.nl/www/personeel/aanmelden.php on line 3
Dan wordt er daar een variabele gebruikt die niet bestaat, in dit geval $rijbewijs dus.
Je kan bovenaan je code alle variabele die je gebruikt alvast defineren op bijv. de volgende manier:
$rijbewijs='';
$auto='';
ect. ect.
Copy link to clipboard
Copied
ik geloof dat zoiets er al staat:
$rijbewijs = ($_POST['rijbewijs']) == 'Ja' ? 'Ja' : 'Nee';
$auto = ($_POST['auto']) == 'Ja' ? 'Ja' : 'Nee';
$ov_jaarkaart = ($_POST['ov_jaarkaart']) == 'Ja' ? 'Ja' : 'Nee';
$kortingskaart = ($_POST['kortingskaart']) == 'Ja' ? 'Ja' : 'Nee';
$keuken = ($_POST['hiker']) == 'Ja' ? 'Ja' : 'Nee';
$allround = ($_POST['privechauffeur']) == 'Ja' ? 'Ja' : 'Nee';
$address = $_POST["email_adres"];
Dit is een code van onze andere site, waar de woorden keuken en allround vervangen moeten worden door hiker en privechauffeur. Nou weet ik niet zeker of dit zo mogelijk is.
Jaap
Copy link to clipboard
Copied
Hier kijkt hij of $_POST['rijbewijs'] het zelfde is als 'Ja'.
Maar als $_POST['rijbewijs'] niet bestaat dan krijg je die errors.
Oplossing is alsvolgt:
$rijbewijs = isset($_POST['rijbewijs']) ? $_POST['rijbewijs'] : false;
$rijbewijs = ($rijbewijs == 'Ja') ? 'Ja' : 'Nee';
Copy link to clipboard
Copied
Hij werkt gedeeltelijk; zeer frapant.
Vul hieronder zo volledig mogelijk je persoonlijke gegevens in. Laat ook duidelijk weten hoeveel uur je per week beschikbaar bent.
Notice: Undefined index: rijbewijs in /sites/(...)/aanmelden.php on line 4
De andere 6 lijnen zijn wel goedgekeurd, alleen de eerste dus niet.
$rijbewijs = isset($_POST['rijbewijs']) ? $_POST['rijbewijs'] : false;
Wat doe ik precies verkeerd?
Dank u!
Jaap
edit: ik zie al wat mijn fout is, totaal niet opgelet... heb het even getest en hij doet het nou. Zou je mij nog met een paar aspecten kunnen assisteren? Hij staat nu bijvoorbeeld aan de onderkant redelijk schots en scheef, plus dat de witte achtergrond er nu niet meer staat waardoor het behoorlijk grijs is.
Copy link to clipboard
Copied
I should adres this in English aswell:
Dear helper,
The code is as following:
Many thanks in advance,
Jaap