Highlighted

Vorlage - CSS Datei - template

Community Beginner ,
Jul 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hallo Zusammen,

ich habe in Dreamweaver für meine Webseite eine Vorlage erstellt.

Mit dieser Vorlage will ich meine Seiten erstellen.

Der editierbare Teil der Vorlage soll der Inhaltsbereich meiner Seite sein.

Soweit hat alles funktioniert.

Das Problem ist, dass der Eintrag im HTLM Kopf für die verlinkte CSS Datei nicht editierbar ist, wenn ich mit der Vorlage eine neue Seite anlege. Ich habe also immer die gleiche CSS Datei.

Was kann ich tun um für jede Seite eine eigene CSS Datei zu bekommen z.B. Kontakt.html und kontakt.css?

Gruß

Markus

Views

35

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Vorlage - CSS Datei - template

Community Beginner ,
Jul 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hallo Zusammen,

ich habe in Dreamweaver für meine Webseite eine Vorlage erstellt.

Mit dieser Vorlage will ich meine Seiten erstellen.

Der editierbare Teil der Vorlage soll der Inhaltsbereich meiner Seite sein.

Soweit hat alles funktioniert.

Das Problem ist, dass der Eintrag im HTLM Kopf für die verlinkte CSS Datei nicht editierbar ist, wenn ich mit der Vorlage eine neue Seite anlege. Ich habe also immer die gleiche CSS Datei.

Was kann ich tun um für jede Seite eine eigene CSS Datei zu bekommen z.B. Kontakt.html und kontakt.css?

Gruß

Markus

Views

36

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Jul 10, 2020 0
Adobe Community Professional ,
Jul 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

You can place the CSS files in an editable region as in https://helpx.adobe.com/au/dreamweaver/using/creating-editable-regions-templates.html

Having said that, it is normal practice to have one CSS file that covers the website. That way you will only have one HTTP request while the CSS remains in the browser's cache.

Ben

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 10, 2020 0
Community Beginner ,
Jul 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Thanks. I understand, that each page of my website I will have a common CSS file for the template part of the page and an extra CSS file for the individual page.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 10, 2020 1