Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Je travaille actuellement sur des fichiers illustrators avec différents pavés de texte et je me rends compte que mon pavé de texte n'a pas le bon encombrement.
Voici un screen du pavé de texte sur les versions illustrator 24 et 23 (exactement le même pavé ce qui est normal)
Puis voici exactement le même pavé de texte depuis le même fichier juste ouvert par illustrator 25
Il faut bien évidemment que le pavé de texte soit identique à avant donc le visuel des illustrators précédents (la première capture d'écran).
Avez-vous une solution s'il vous plait ?
Copy link to clipboard
Copied
Hello @Lorelynn219941164iiw,
Thanks for reaching out. Would you mind trying to reset Illustrator 2025's preferences as described in this article (https://adobe.ly/4fUmGM0) and checking if it helps?
Disclaimer: Please note that renaming preferences folders will remove all the custom settings, and Illustrator will launch with default settings. You can also save a backup of the folders, the location of which is mentioned above.
If the problem persists, kindly share a link to a sample file here after uploading it to a file-sharing service so I can check it on my end.
Looking forward to hearing from you.
Anubhav
Copy link to clipboard
Copied
Rebonjour,
Malgré la réinitialisation des préférences Illustrator (des 2 manières mentionnées) le problème persiste.
Voici donc un lien WeTransfer vers le fichier : https://we.tl/t-3L3X9yKalY
Merci d'avance,
Copy link to clipboard
Copied
Hello @Lorelynn219941164iiw,
Thank you for sharing the file with us, and I appreciate your efforts in resetting the preferences.
It seems the issue may be related to the font you’re using, as it’s showing as missing on our end. Could you kindly share the font you’re using in the document?
Additionally, can you confirm the following:
1. Does this issue occur with this specific document, or do you experience it with other documents as well?
2. Does the problem persist if you try using a different font (e.g., Myriad Pro) in a new file?
Once we have these details, we’ll be able to escalate this matter to our engineering team for further investigation.
Looking forward to your response!
Best,
Anshul Saini
Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Voici le WeTransfer avec les polices : https://we.tl/t-009Gtgo54T
Ce problème se produit sur tous les autres fichiers qui ont découlé de celui là.
Un collègue en réinitialisant les paramètres de son illustrator a eu une fenêtre lui indiquant que ce pavé de texte avec été créée avec une trop ancienne version d'illustrator. Le problème c'est que ce pavé de texte a été créé avec la version Illustrator 24...
Pour répondre à la question numéro 2, en modifiant le pavé de texte ça change la disposition du pavé (encombrement, interlettrage...) et nous pouvons pas nous permettre un décalage dans notre métier donc encore moins un changement de police.
Dans l'attente de votre réponse,
Copy link to clipboard
Copied
Thank you for your patience and for sharing the details. This issue seems to have been addressed in the latest Illustrator version 29.2.1. Could you please update your Illustrator to this version and check if the problem with the text block is resolved?
Once updated, try opening your file again and let us know if the text block appears as expected. If the issue persists, feel free to share your findings so we can further investigate.
Looking forward to hearing from you!
Best,
Anshul Saini
Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Le problème persiste toujours malgré la mise à jour vers la version 29.2.1
Copy link to clipboard
Copied
Thanks for updating Illustrator and testing the file again. Since the issue persists, could you try creating a new document in Illustrator 29.2.1 and recreating the same text box to see if the problem still occurs?
Additionally, if you have another older document where the text appears correctly in previous versions but changes in Illustrator 2025 or later, could you share that file? The one you shared earlier appears to work fine on my end, so another example might help pinpoint the issue.
Looking forward to your response!
Best,
Anshul Saini
Copy link to clipboard
Copied
Bonjour,
Quand je recréé le bloc de texte, j'ai le mauvais encombrement. J'ai besoin que le bloc ne change pas d'un pixel (et ça n'a pas lieu d'être puisque je ne le modifie pas). Donc c'est extrêmement problématique.
Je ne peux pas vous partagez plus que ce que je vous ai déjà fait parvenir. Mais sur exactement le même bloc de texte dans d'autres documents, j'ai exactement le même problème. On a essayé de réinstaller Illustrator, on a essayé de l'ouvrir sur des machines différentes, toujours le problème.
Je ne sais pas si ça a son importance, mais je suis sur mac.