• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Concevoir une matrice pour estampage dans Illustrator

New Here ,
Jul 08, 2022 Jul 08, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 

je dois créer une matrice pour fabriquer un tampon d'estampage avec illustrator. Je ne peux pas utiliser un autre logiciel car l'imprimante laser servant à faire la découpe de ce relief n'est compatible qu'avec illustrator (trotec imprimante laser).

 

Le but est d'estamper, embosser du cuir. La difficulté supplémentaire est que le dessin est fin est consiste en un trait seulement. Une personne nous a expliqué mais je n'y arrive pas (avec le pathfinder, decallage de contour etc..)Fichier 1-8.png

 

Merci.

Zak.

TOPICS
Draw and design

Views

127

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Adobe Employee , Jul 21, 2022 Jul 21, 2022

Hi @MASTERCARD2517296724au,

 

Thanks for reaching out. I translated your query, and I assume you are trying to create a die line for stamping on leather with a emboss effect.

Here are a few links to Youtube videos which might help you:
https://youtu.be/nVkrwKON--E
https://www.youtube.com/watch?v=LaXp5LiQfk4

 

I hope it helps!

 

Regards,

Anshul Saini

 

Note: Marking correct for visibility.

Votes

Translate

Translate
Adobe
Mentor ,
Jul 21, 2022 Jul 21, 2022

Copy link to clipboard

Copied

I'm not sure "Translations by Microsoft® Translator" is doing your question justice, on my end it says that you need to make a matrix - can you explain what you mean by that?

If you just need to convert the line to a shape to create a solid stamp, select all then object→path→outline stroke...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jul 31, 2022 Jul 31, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Bonjour,

Merci de vos réponses. C'est exactement cela, dessiner une forme qui sera découpée sur du plexiglass par la machine laser afin de créer un tampon destiné à embosser la matière (le cuir pour ce qui me concerne) on m'a appris la manière suivante:

 

1. Après avoir sélectionné ma forme:

objet- tracé- vectoriser le contour (puisque c'est un tracé et afin qu'il devienne uune forme).

 

2. Aprés avoir selectionné le contour vectorisé:

copier/coller sur place.

 

3. Aprés avoir sélectionné la forme collée:

objet- tracé- décallage (pour le décallage choisir une valeur entre 0,5 et 2,5 mm) et mettre le contour de cette forme décallée à 0,001mm (épaisseur reconnue par le laser).

 

4. Pour que le tampon soit en une seule partie (là il y a 2 parties), il faut manuellement relier la bouche au reste en épaissisant le décallage afin que le tampon soit suffisament solide pour être manipulé.

 

 

Le problème est que je trove le procédé un peu compliqué, comme du rafistolage et non une procédure dédiée et je ne vois pas en quoi cela donnera le relief nécessaire à l'estampage, le formateur n'est plus là et je n'ai plus non plus la machine laser à dispo pour vérifier.

 

Bref, existe- t- il une procédure plus simple ou précisément dédié à la fabication de matices pour la découpe?

 

désolée c'est peut-être un peu confus...

 

Fichier 8.png

 

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jul 21, 2022 Jul 21, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Do you need one line that has to be milled?

Or do you need just one outline around all the objects?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Jul 21, 2022 Jul 21, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hi @MASTERCARD2517296724au,

 

Thanks for reaching out. I translated your query, and I assume you are trying to create a die line for stamping on leather with a emboss effect.

Here are a few links to Youtube videos which might help you:
https://youtu.be/nVkrwKON--E
https://www.youtube.com/watch?v=LaXp5LiQfk4

 

I hope it helps!

 

Regards,

Anshul Saini

 

Note: Marking correct for visibility.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines