• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Espace de travail bloqué depuis connexion d'une tablette graphique

Explorer ,
Jun 18, 2020 Jun 18, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous,

J'ai un soucis avec la gestion des espaces de travail sur mon Illustrator depuis que j'ai connecté une tablette graphique à mon PC.

Toutes les fenêtres et barres d'outils ont disparu, je peux les remettre manuellement mais elles disparaissent à nouveau quand je ferme ma session.

De même, impossible de sélectionner un espace de trvail existant autre que le perso ou de les réinitialiser/gérer/créer un nouvel espace de travail.

 

Quelqu'un a-t'il déjà eu ce soucis ?

Comment faire pour débloquer ça ?

 

Merci d'avance

TOPICS
Bug , Tools

Views

535

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

New Here , May 19, 2022 May 19, 2022

Le sujet date d'il y a bientôt 2 ans mais vu qu'il n'y pas de réponse, je vais mettre la solution qui a fonctionné pour moi dans une situation similaire. L'onglet espace de travail était planté, impossible de change d'espace de travail via indispensable,etc... la barre d'outil disparait et l'espace de travail disparaissent à chaque ouverture d'illustrator.

 

La solution: Via le menu édition>préférences>général ou (ctrl+K) 

pref.JPG réinitialiser les préférences du logiciel,

 

illustrator va demander à redéma

...

Votes

Translate

Translate
Adobe
Adobe Employee ,
Jun 21, 2020 Jun 21, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi Paul,

 

Sorry to hear about this trouble. That's definitely not usual. Let me help you fix this. Could you please share a few more details like:

  • Could you please confirm which OS and version of Illustrator you are working on?
  • Name and Model number of graphic tablet.
  • Does the issue get resolved if you disconnect the tablets?
  • Do you see your workspaces at following location?
    MAC: User/Library/Preferences/Adobe Illustrator 24 Settings
    Windows: C:\Users\username\AppData\Roaming\Adobe\Adobe Illustrator 24 Settings\en_US\x64\Workspaces

 

 

Regards,

Srishti

 

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Explorer ,
Jun 26, 2020 Jun 26, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi Srishti,

 

Sorry for the long delay

 

My answers below :

 

Sorry to hear about this trouble. That's definitely not usual. Let me help you fix this. Could you please share a few more details like:

  • Could you please confirm which OS and version of Illustrator you are working on?

I'm working on Windows 10 and Illustrator 24.1.1

 

  • Name and Model number of graphic tablet.

Gaomon M10K

 

  • Does the issue get resolved if you disconnect the tablets?

No

 

  • Do you see your workspaces at following location?
    MAC: User/Library/Preferences/Adobe Illustrator 24 Settings
    Windows: C:\Users\username\AppData\Roaming\Adobe\Adobe Illustrator 24 Settings\en_US\x64\Workspaces

Yes

 

Best regards and thank you 

 

Pauline

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
Jun 24, 2020 Jun 24, 2020

Copy link to clipboard

Copied

We have been waiting for your response to this query. Please update the discussion if the issue is resolved or if you have any further query.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 19, 2022 May 19, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Le sujet date d'il y a bientôt 2 ans mais vu qu'il n'y pas de réponse, je vais mettre la solution qui a fonctionné pour moi dans une situation similaire. L'onglet espace de travail était planté, impossible de change d'espace de travail via indispensable,etc... la barre d'outil disparait et l'espace de travail disparaissent à chaque ouverture d'illustrator.

 

La solution: Via le menu édition>préférences>général ou (ctrl+K) 

pref.JPG réinitialiser les préférences du logiciel,

 

illustrator va demander à redémarrer, laisser le faire.

 

Une fois qu'Illustrator a redémarré, normalement, l'espace de travail "indispensable" à du réapparaitre.

 

Mais le menu d'espace de travail est toujours bugué ! Il faut eteindre le logiciel et l'ouvrir une deuxième fois pour récuperer le fonctionnement de l'onglet "Espace de travail".

 

Récap: Ctrl + K > réinitialiser les préférences > redémarrer > quitter illustrator et le réouvrir

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines