Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
Presumably the original PNG was saved in Photoshop. Go into Edit>Color Settings in both Photoshop and Illustrator and make sure that all of the color settings match. Then resave the image in Photoshop and try reimporting it into Illustrator using File>Place.
Copy link to clipboard
Copied
Isso acontece em qualquer arquivo que eu abro no Illustrator, não apenas com imagens. Os vetores ficam assim também. É como se tivesse uma película azul em cima de todas as artes.
Copy link to clipboard
Copied
Are you using the .png format to place images? There have been issues in the past. Save them as .psd instead or
Copy link to clipboard
Copied
Isso acontece em qualquer arquivo que eu abro no Illustrator, não apenas com imagens. Os vetores que eu fiz estão todos com as cores alteradas, como se tivesse uma película azul em cima de todas as artes.
Copy link to clipboard
Copied
Did you try things like restarting your machine and checking color profiles/settings?
Copy link to clipboard
Copied
Sim, já tentei de tudo que encontrei na internet. Já desinstalei o programa e instalei novamente. É somente no Illustrator e no Photoshop que está acontecendo isso. E começou de um dia para o outro.
Copy link to clipboard
Copied
How are your Edit > Color Settings setup?
Are they synchronised between Illustrator and Photoshop?
Copy link to clipboard
Copied
Copy link to clipboard
Copied
That looks ok. Maybe check your monitor profile? Can you set it to sRGB?
Copy link to clipboard
Copied
Mas se o monitor estivesse desconfigurado, as cores em todos os programas seriam alteradas, não é? Pois está alterando somente no Illustrator e no Photoshop. Tenho receio de alterar o modo de cores do monitor e alterar também os outros programas que uso.
Copy link to clipboard
Copied
Not all applications use color management the way Adobe apps do. You can try to set it to sRGB and reset to what you have now if it does not work.