Sicherung geänderten Dateien

New Here ,
Jan 24, 2022 Jan 24, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,

wer kann mir helfen?

Ich habe einige ai. Dateien vor einigen Monaten erstellt. Jetzt möchte ich Änderungen vornehmen und neu speichern.

Bekomme den Hinweis, dass die Dateien nicht mit Endung.ai gesichert werden können. Der Ratschlag im Format jpg. EPS oder Ähnlichem zu sichern hilft mir nicht, da ich diese Dateien nicht in After Effects weiter verwenden kann.

Danke für einen Tipp.

Ralf

TOPICS
Bug

Views

76

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

Your description is pretty confusing and I'm not sure what you are going to do here.

Can you clarify?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Hi,

I edited Illustrator files in format "name.ai" about 6-7 month ago and saved them locallly on my mac.

Meanwhile I have updated the program to Illustrator 2022  Version 26.0.3.

After reworking of little details in the files now I tried to save again and get the default massage:

Illustrator cannot save the file "name.ai".

Under further information I get some proposals to solve the problem. e.g. to save it as an .svg or .png. or jpg. format.

For further processing of the Illustrator files in Adobe After Effects unfortunately I need the .ai format.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

Do you open them in Illustrator? Looks like you are using an image editor,

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Hi,

I opened the file(s) with Illustrator 2022 Version 26.0.3. The file have been edited 6-7 month ago.

Now after reworking of details I cannot save the files. 

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

Wo liegen die Dateien?

Auf der lokalen Festplatte?

Welche Version und welches System ist es?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Hallo, meine Daten liegen auf der Festplatte. Die Dateien stammen aus dem Juni 2021. Nach Änderung von Details kann ich sie nicht wieder abspeichern. Ich verwende jetzt Illustrator 2022 Version 28.0.3.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Jan 25, 2022 Jan 25, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Welches System?

Wenn Du in den Illustrator Voreinstellungen die Option "Im Hintergrund speichern" deaktivierst - geht es dann?

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

System ist Mac.

Aber super, das war das Problem. Jetzt funktioniert die Speicherung!

Ganz herzlichen Dank

VG

Ralf

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Prima, das freut mich.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines