Highlighted

Automatisch svg in pdf umwandeln

New Here ,
Sep 05, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hallo

Über die Windows Kommandozeile ( Terminal) kann ich eine Datei in Illustrator öffnen:

Illustrator Datei.svg

Jetzt möchte ich, das zusätzlich nach dem Öffnen automatisch ein Skript oder eine Aktion ausgeführt wird. Ziel ist es, die Datei als PDF zu speichern und Illustrator zu schließen.

Topics

Scripting

Views

26

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Automatisch svg in pdf umwandeln

New Here ,
Sep 05, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hallo

Über die Windows Kommandozeile ( Terminal) kann ich eine Datei in Illustrator öffnen:

Illustrator Datei.svg

Jetzt möchte ich, das zusätzlich nach dem Öffnen automatisch ein Skript oder eine Aktion ausgeführt wird. Ziel ist es, die Datei als PDF zu speichern und Illustrator zu schließen.

Topics

Scripting

Views

27

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Adobe Community Professional ,
Sep 06, 2020

Copy link to clipboard

Copied

You may create an action that saves as .pdf and use that action as part of an Illustrator Batch process (see Actions palette).

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Adobe Community Professional ,
Sep 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

you would need to start the process by running the script from Command Line, then the script will open the svg file, save as pdf and close illustrator

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...