Highlighted

Errore lancio ILLUSTRATOR CS6

New Here ,
May 14, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Buongiorno,

ho un problema con l'avvio di Abobe Illustrator CS6, quando lancio l'applicazione mi compare il seguente errore: "Impossibile impostare il numero massimo di file da aprire."

È l'unico programma della Suite che mi da questo problema, da cosa può dipendere ? Come si può risolvere ?

Grazie a chi risponderà.

Schermata 2020-05-14 alle 09.19.39.png

Topics

Bug

Views

191

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Errore lancio ILLUSTRATOR CS6

New Here ,
May 14, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Buongiorno,

ho un problema con l'avvio di Abobe Illustrator CS6, quando lancio l'applicazione mi compare il seguente errore: "Impossibile impostare il numero massimo di file da aprire."

È l'unico programma della Suite che mi da questo problema, da cosa può dipendere ? Come si può risolvere ?

Grazie a chi risponderà.

Schermata 2020-05-14 alle 09.19.39.png

Topics

Bug

Views

192

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Adobe Employee ,
May 14, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

Sorry to hear about the trouble you are facing while launching Illustrator. CS applications have been discontinued and is no longer compatible with today's operating systems. Could you please confirm which operating system you are working on?

Regards,

Srishti

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
New Here ,
May 15, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Ciao,

il sistema sul quale sto lavorando è OS X Yosemite - versione 10.10.5

Non c'è modo di risolvere il problema quindi ?

Saluti

Stefano

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Adobe Employee ,
May 15, 2020

Copy link to clipboard

Copied

We can can try resetting the preferences. Let us create a backup and then reset preferences.

• Close all Adobe applications.
  • Go to locations
  • ~/Library/Caches
  • ~/Library/Application Support/Adobe
  • ~/Library/Preferences
  • Rename Adobe Illustrator, com.adobe.illustrator, Adobe Illustrator CS6 and Adobe Illustrator CS6 Settings folders to Adobe Illustrator.old, com.adobe.illustrator.old, Adobe Illustrator CS6.old  and Adobe Illustrator CS6 Settings.old
  • Launch Illustrator from the Creative Cloud.

Resetting preferences will remove all the custom settings and Illustrator will launch with default settings. This way all your old settings will be saved in .old folders and Illustrator will recreate new folders with default settings.

Regards,

Srishti

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...