• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Export transparence

New Here ,
Sep 10, 2020 Sep 10, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour la communauté,

Voilà petit soucis, quand j'exporte mon logo en PNG 8 ou 24 750x750 en fond transparent (pour le web herité) j'ai la visualisation de mon fichier dans mon dossier qui est noir mais en faisant aperçu, pas de problème.

Une amie pour qui j'ai fais ce logo, l'a posté sur Instagram et là pareil.

Je vous mets en pj un imprimé écran de mon ordi pour mieux comprendre.

Merci d'avance pour l'aide apportée.

Pour aide.png

TOPICS
Bug , Import and export , Print and publish

Views

327

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

New Here , Sep 18, 2020 Sep 18, 2020

Merci pour votre réponse.

Je suis sur windows 10 / Illustrator 24.3 et utlise l'export pour le web hérité.

Je pense savoir d'où vient le problème, ma carte graphique ! Car quand j'utilise le l'image avec fond trnasparent sur une autre image le problème disparait. C'est uniquement en partage seul sans fond qu'il devient noir et blanc.

 

Merci beaucoup de votre aide et reviens vers vous si j'ai une réponse définitive à mon problème.

Votes

Translate

Translate
Adobe
Community Expert ,
Sep 12, 2020 Sep 12, 2020

Copy link to clipboard

Copied

I'm on a Windows 10 machine running Illustrator 24.3. I can't replicate the black background that you're getting on your exported transparent PNG. I did see that someone else reported a similar issue on Uservoice. If that's the same issue, you can upvote it there. If it's slightly different, you could report it as a new issue. It would help if you could some more details such as which version of Illustrator you're using, what steps you took to export, and any other pertinent details.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Sep 18, 2020 Sep 18, 2020

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Merci pour votre réponse.

Je suis sur windows 10 / Illustrator 24.3 et utlise l'export pour le web hérité.

Je pense savoir d'où vient le problème, ma carte graphique ! Car quand j'utilise le l'image avec fond trnasparent sur une autre image le problème disparait. C'est uniquement en partage seul sans fond qu'il devient noir et blanc.

 

Merci beaucoup de votre aide et reviens vers vous si j'ai une réponse définitive à mon problème.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines