• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Problème d'affichage quand je déplace un objet

New Here ,
Nov 07, 2020 Nov 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous, 

J'ai un problème d'affichage sur Illustrator 2021 : Quand je déplace un objet (une forme) le contour de selection disparait pendant le déplacement. Il s'affiche de nouveau une fois le déplacement effectué. 

Ce qui est problematique lors de certaines actions comme le calage d'un objet par desssus un autre par exemple.

la seule solution pour garder l'affichage du contour pendant le déplacement est de basculer en Command/Y

bref pas très ergonomique..

J'ai peut- être fait une mauvaise manip lors d'un raccourci clavier, et je n'ai pas trouvé l'option qui permette de rétablir cette fonction..

 

Si vous avez la réponse, merci d'avance.

 

TOPICS
Bug , Draw and design , Feature request , Tools

Views

842

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe
Community Expert ,
Nov 07, 2020 Nov 07, 2020

Copy link to clipboard

Copied

View menu > Show Edges is not the issue, I guess?

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 08, 2020 Nov 08, 2020

Copy link to clipboard

Copied

unfortunately no. the selection outline is displayed well when the object is fixed, but as soon as I move it, it disappears during drag and drop to be displayed again once the object is fixed. may be a bug, I don't know... but thank you for your response.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
May 05, 2022 May 05, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,
avez-vous trouvé la solution à votre problème ?
Je suis également ennuyé par ça.


Merci

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
May 05, 2022 May 05, 2022

Copy link to clipboard

Copied

This is a consequence of the 'Real-Time Drawing and Editing' setting under Preferences > Performance.

Your options are:

1. Have it ticked on, and object appearances (strokes etc.) are visible when moving and transforming, but selection outlines disappear.

2. Have it ticked off, and selection outlines are visible when moving and transforming, but appearances disappear.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 12, 2023 Nov 12, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Comme indiqué par Doug A Roberts dans sa réponse (un grand merci à lui) pour faire réapparaitre le contour de sélection lors des déplacements il faut décocher "Dessin et travail en temps réel" dans Réglages/performances.

Lorsque cette option est cochée, la sélection passe en mode tracé et reste visible lors des déplacements, ce qui est utile si les objets sélectionnés sont sans fond sans contour et pour plus de précision pour le calage.

En revanche lorsque l'option est cochée, cela permet de conserver l'aspect des objets lors des déplacement, pour voir le rendu en direct.

Il peut donc être utile de passer alternativement sur l'un ou l'autre des deux modes d'affichage.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 30, 2023 Nov 30, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

merci beaucoup

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines