Highlighted

Vektorflächen anhand eines Bildes einfärben - Fläche mit Hintergrundfarbe füllen

Community Beginner ,
Jun 29, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,

ich habe zwei Dateien. Ein Bild, welches vektorisiert war und in ein Bild umgewandelt wurde. Ich habe die originale Vektordatei auch noch, jedoch nicht coloriert. Wenn ich die beiden Dateien übereinander lege, passen dei Flächen natürlich zusammen. Ich möchte jedoch, dass die Flächen des Vektors dann mit der Farbe des dahinterliegenden Bildes eingefärbt wird. 

Hat jemand eine Idee wie man das machen könnte? 

Liebe Grüße

Martin

TOPICS
How to, Tools

Views

93

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Vektorflächen anhand eines Bildes einfärben - Fläche mit Hintergrundfarbe füllen

Community Beginner ,
Jun 29, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,

ich habe zwei Dateien. Ein Bild, welches vektorisiert war und in ein Bild umgewandelt wurde. Ich habe die originale Vektordatei auch noch, jedoch nicht coloriert. Wenn ich die beiden Dateien übereinander lege, passen dei Flächen natürlich zusammen. Ich möchte jedoch, dass die Flächen des Vektors dann mit der Farbe des dahinterliegenden Bildes eingefärbt wird. 

Hat jemand eine Idee wie man das machen könnte? 

Liebe Grüße

Martin

TOPICS
How to, Tools

Views

94

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Jun 29, 2020 0
Adobe Community Professional ,
Jun 29, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Könnt man das Problem mal sehen?

Ist es zu umfangreich, die neue Vektorgrafik einzufärben oder soll eine Struktur erhalten bleiben?

Im Prinzip könnte man die neuen Linien ja einfach drüberlegen, denn beim Maskieren könnten Blitzer entstehen.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 29, 2020 0
Community Beginner ,
Jun 29, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Im Grunde könnte man es so sehen. Ich habe ein schwarzes und ein weißes bitmap. Darüber legt man jeweils ein geschlossene Fläche als Vektoe ohne Füllung. Das Ziel ist jetzt zu sagen, dass die Fläche, die auf dem schwarzen Bitmap liegt eine schwarze Füllung bekommt und das weiße eine weiße Füllung.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 29, 2020 0
Jun 30, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Das Plugin Mesh Tormentor kann sowas für Verlaufsgitter.

Für normale Pfade kenne ich keine Plugins, die das machen.

Aber: wenn automatisch nachgezeichnet wurde, dann haben die Pfade doch die Farbe der Vorlage. Also ich verstehe diesen Workflow gerade überhaupt nicht.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jun 30, 2020 0
Most Valuable Participant ,
Jul 01, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Martin,

Apologizing for my lack of German skills (although I actually believe I (mis)understand it much better in German than in translation), and for my probably misunderstanding the whole thing completely.

After some reads I am inclined to believe something related to the assumptions by Monika in her first post, with a feeling that there may be something unsaid that might have clarified further (such as the black and white raster images actually being partly outside the vector object), as might the first suggestion by Monika.

I am thinking in terms of Clipping Masks.

A) If your vector object is stroked, you can try to select everything, then Ctrl/Cmd+7 to create a Clipping Mask, then Direct Select the vector path and reapply the stroke.

B) If your vector object is a Compound Path with one or more holes/counters, you can try to ShiftClick somewhere on the/each inner path (enclosing the hole) while holding Alt/Option (to select the whole inner path), then Ctrl/Cmd+C+F+X+B (to copy it/them behind the original), and if there are more then Ctrl/Cmd+8 to turn them into a Compound Path consisting of the holes, and then you can also select the raster images and create a Clipping Mask as in A).

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 01, 2020 0
Jul 01, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Your request is confusing, intentionally or not.

In order to get precise advice you would have to show something (screenshots that may explain the task) as already proposed by Monika.

Also, tell which version of Illustrator you are using.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 01, 2020 0
Community Beginner ,
Jul 02, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Guten Morgen,

ich werde heute einige Screenshots machen und es hier einstellen. Es ist schwierig zu erklären, obwohl das Ganze eigentlich gar nicht schwierig ist.

Beste Geüße

Martin

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 02, 2020 0
Adobe Employee ,
Jul 11, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

Thanks for reaching out. I hope your issue is resolved by now. We'd appreciate if you can mark the appropriate response correct. If you used any other method, you may share it with us here. It'll help other users having similar concern.

If you still have issues, please share screenshots or a small video of the workflow so that we can understand your issue better and assist accordingly. Looking forward to your response.

Regards,

Ashutosh

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 11, 2020 0
Resources