• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Couleurs modifiées par Indesign

Community Beginner ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous,

Je suis bien embêtée, je souhaite appliquer une couleur (celle du dessus sur la capture d'écran) mais lorsque j'appuie sur entrée, la couleur est automatiquement modifiée par Indesign pour une couleur plus terne qui ne correspond pas du tout à ce que je souhaite obtenir... Avez-vous la solution? 🙏🏼

  Capture d’écran (6).png

TOPICS
Bug , Feature request , Performance , Print

Views

6.3K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Expert , Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

a color difference between your screenshot and the color of the text in the photo I sent you,

 

Your capture has Overprint turned on.

 

Overprint Off:

 

Screen Shot 18.png

 

Overprint On:

 

Screen Shot 20.png

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

C'est parce que la couleur que tu vois dans le sélecteur est en RVB et que le bouton dit « ajouter une nuance CMJN ». La couleur RVB est donc convertie en CMJN et sera celle représentée dans le rectangle du bas.

 

Si tu veux appliquer une couleur RVB, il faut placer le curseur dans le champ R (ou V ou B). Le bouton affichera alors « ajouter la nuance RVB ».

Quelle est la finalité du document ? Il sera imprimé ? Si c'est le cas, cette couleur sera de toute manière convertie en CMJN au moment de l'impression (je simplifie) et sera donc plus terne.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Merci pour votre réponse, alors effectivement vous aviez raison le fait de passer le curseur sur RVB m'a permis de pouvoir appliquer le bon code couleur!

Cependant à l'affichage les couleurs ne changent pas et restent toujours aussi ternes... serait-ce une condition d'affichage?

Le document en question est produit pour le web 🙂 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Il faut aller dans le menu Édition > espace de fusion des transparences > espace RVB du document

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

J'ai effectivement cliqué sur l'espace RVB mais celà n'a produit aucun changement

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Comment ça, aucun changement ? Les couleurs sont toujours en CMJN ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Les couleurs sont bien indiquées comme étant RVB cependant à l'oeil celà n'a aucun changement. Voyez la couleur que je souhaite obtenir est sur le nuancier, elle est bien en RVB suite à vos conseils, cependant le texte est toujours aussi terne

Capture d’écran (7).png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Turn off View>Overprint Preview (Apercu de la surimpression)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Je ne vois pas où est le problème : un R0, V24 et B113 correspond bien à un bleu foncé

Capture d’écran 2022-04-11 à 16.47.38.jpg

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Effectivement, cependant vous pouvez voir une différence de couleur entre votre capture d'écran et la couleur du texte sur la photo que je vous ai envoyé, qui tire bien plus vers le violet que le bleu foncé

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Est-ce que la couleur du sélecteur est réellement appliquée au texte. Comme le dit @rob day le plus simple est d'ajouter les couleurs au nuancier.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Le problème venait de mon affichage en surimpression que je selectionne toujours, en le déselectionnant les couleurs apparraissent bien comme il faut ! Merci du temps que vous avez consacré 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Pourquoi travailler avec l'affichage de la surimpression en permanence ? Et surtout pourquoi pour le web ?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

a color difference between your screenshot and the color of the text in the photo I sent you,

 

Your capture has Overprint turned on.

 

Overprint Off:

 

Screen Shot 18.png

 

Overprint On:

 

Screen Shot 20.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Merci beaucoup !

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Of course! I didn't see this!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 11, 2022 Apr 11, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Hi @Amelie23988841r5jk , if you are trying change the fill of a selected object, make sure its existing fill color is RGB—InDesign allows you to mix CMYK, RGB and Lab colors in the same document.

 

Screen Shot 14.pngScreen Shot 15.png

 

You can also, save your RGB color to the Swatches panel (Add RGB Swatch rather than OK) and apply the RGB swatch as the fill:

 

Screen Shot 16.pngScreen Shot 17.png

 

If applying an RGB swatch to a CMYK filled object still doesn’t work make sure you have Oveprint Preview turned Off—Overprint Preview displays RGB color as CMYK.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines