• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Exporter une requête enregistrée dans la boîte de dialogue Rechercher/Remplacer

New Here ,
Mar 27, 2023 Mar 27, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hello ! J'ai enregistré une requête depuis ma boîte de dialogue Rechercher/Remplacer. Maintenant j'aimerais exporter cette requête sous la forme d'un fichier XML pour pouvoir la partager à mes collègues. Comment faire cet export ? J'ai beau cherché je n'ai trouvé la réponse nulle part...

TOPICS
Feature request , How to , Import and export

Views

181

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 27, 2023 Mar 27, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Find Change queries are stored on your computer


You might need to press the Option-key on your keyboard and choose Library from the Go menu.

Users/[yourname]/Library/Preferences/Adobe InDesign/Version X.X/xx_XX

 

PC
C:\Users\[yourname]\AppData\Roaming\Adobe\InDesign\Version X.X\xx_XX

 

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Mar 27, 2023 Mar 27, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Je complète la réponse d'@Eugene Tyson : les requêtes de rechercher-remplacer sont stockées ici en ce qui concerne les recherches de l'onglet texte : 

/Users/tasession/Library/Preferences/Adobe InDesign/Version xx.0/fr_FR/Find-Change Queries/Text

et ici pour les recherches GREP :

/Users/tasession/Library/Preferences/Adobe InDesign/Version xx.0/fr_FR/Find-Change Queries/GREP

 

Si tu es sur Mac OS 13 (Ventura), il n'est plus nécessaire d'appuyer sur Option pour faire apparaître la bibliothèque dans le menu Aller du Finder.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines