• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Geschütztes Leerzeichen erzeugt größeren Abstand als normale Leerzeichen

New Here ,
Mar 26, 2024 Mar 26, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Hallo,

ich stelle fest, dass (absatzabhängig? dateiabhängig?) die Eingabe eines geschützten Leerzeichens (option+cmd+x) einen größeren Wortabstand erzeugt als die umliegenden normalen Leerzeichen (siehe anhängenden screenshot). Ich kann nicht herausfinden, wordurch das bedingt ist.

Danke für Tipps

Alex 

TOPICS
Type

Views

80

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

Non-breaking space has its own unicode - 0x00A0 - maybe author of the font made it so wide? 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

Wenn bei einem Font das geschützte Leerzeichen weiter als gewünscht ist, dann würde ich es durch ein normales Leerzeichen mit einem Zeichenformat, das keinen Umbruch zuässt, ersetzen.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

Vielen Dank euch beiden: Der Verweis auf den Font zeigt mir, wo das Problem liegt. Es ist die »Iowan Old Style BT pro«;  ersetze ich sie durch eine andere Schrift, tritt das Problem nicht mehr auf. Werde wohl, da die Schrift vom Kunden gewünscht wird, auf die Lösung mit dem Zeichnformat zurückgreifen.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

klubertanz@icloud.com

Use regular space and apply NoBreak attribute. 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

Hi klubertanz@icloud.com , Also, it looks like the justification matters—I see it happen when the text is justified, but not when it is aligned left. Here with an older T1 version of Iowan:

Justified:

Screen Shot 43.pngScreen Shot 44.png

Left Aligned:

Screen Shot 45.pngScreen Shot 46.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

And the Justification rules have an affect—if the rules don’t allow any variance:

Screen Shot 54.png

I get this with MinionPro:

Screen Shot 52.pngScreen Shot 53.png

With more  relaxed rules I get this:

Screen Shot 57.png

Screen Shot 55.pngScreen Shot 56.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines