• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Indesign - fusion de données multiples - répertoire des images

Community Beginner ,
Apr 02, 2021 Apr 02, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à la communauté, j'aurais besoin d'une aide à ce sujet :

Je tente de faire une fusion de données multiples à partir d'une base de données d'un fichier exel initial enregistre en .csv.

J'arrive bien à générer mes enregistrements multiples comme je le souhaite mais je rencontre une diffuculté avec les images, et constate que que :

- les images s'affichent correctement si elles sont placées à la racine du dossier avec le fichier ind sur lequel je travaille

- les images ne s'affichent pas si elles sont placées dans un dossier répertoire, mais situé dans le même dossier que le fichier ind sur lequel je travaille

 

J'ai bien vérifié le chemin d'accès du fichier csv, je travaille sous mac, j'ai essayé avec les 2 versions le "/" et le ":" mais même résultat.

 

Merci d'avance pour vos conseils.

TOPICS
Bug , How to

Views

477

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 13, 2021 Apr 13, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi Papier Ciso,

if the image files are in the same folder with your data source file, the csv file, then you need not the whole path in your data source. Don't know why your paths do not work. For that we need some screenshots showing your file system's folder of your image files, the position of your csv file in your file system and the contents of your csv fie for at least one image that should be merged.

 

Hm. Could be that the path to your image file has a special character so that data merge fails.

Or that your data merge source csv file must be saved in a different way…

Without access to sample files this is hard to tell.

 

Thanks,
Uwe Laubender

( ACP )

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 15, 2021 Apr 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Laudender et merci encore pour votre réponse. Je me permets donc de vous transmettre mes fichiers de test :

- dans un dossier test fusion de données 1

je mets les images sont au même endroit que mon fichier indd 01 et csv 01

la fusion de données fonction ici et j'arrive à afficher les images

 

- dans un dossier test fusion de données 2

les images ne sont pas au même endroit que mon fichier indd 02 et csv 02, mais dans un dossier que je nomme visuels, je mentionne le dossier visuels donc dans mon chemin du csv 02

la fusion de données ne fonctionne pas et j'ai le message d'erreur en pièce jointe

 

Je travaille sous mac et sur Indesign 2021.
Merci d'avance pour vos conseils.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 15, 2021 Apr 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi Papier Ciso,

thank you for the files.

 

Don't know if this is the reason for the issue:

The image path in the CSV file contains the name of a folder written as "test fusion de donne_es".

 

The path of your CSV file in the Links panel of your InDesign document also mentions this folder in the path's name of the CSV file. But here it is written differently: "test fusion de données".

 

( Or my Excel on Windows 10 is not able to read the CSV file from your Mac without an error?! )

 

Regards,
Uwe Laubender

( ACP )

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 15, 2021 Apr 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Laubender, merci pour cette remarque car maintenant ça marche ! Je pense qu'il faudrait que je mette des noms et destinations avec des noms simples sans accent pour ne pas avoir ce genre de problèmes.

 

Merci beaucoup pour votre aide ! Je continue mon apprentissage 😉

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 16, 2021 Apr 16, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Hi Papier Ciso,

it should also work with all kinds of accents etc. pp.

I would test a data merge source TEXT file that is tab delimited and saved with UTF-8 encoding. In case your file contains Chinese double-byte characters I would switch to UTF-16 encoding. A good text editor should provide this encoding, like Notepad++ on my Windows 10 machine or the TextEdit app on Mac OS when run in text-only mode ( no formatting of text ).

 

Regards,
Uwe Laubender

( ACP )

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Apr 16, 2021 Apr 16, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Merci pour cette précision, je vais tester également 🙂

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines