• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
3

InDesign lädt lange

New Here ,
Nov 25, 2023 Nov 25, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Hallo zusammen. Mein InDesign läd leider unfassbar lange und macht es mir dadurch eigentlich unmöglich richtig zu arbeiten. Ich muss dazu sagen, dass ich gerade mit sehr vielen Bildern arbeiten muss und es deswegen wahrscheinlich einfach langsam ist. Was kann ich in den Einstellungen vielleicht noch einstellen, damit die Auflösung der Bilder etwas runter gestellt wird aber nicht die Bilder komplett verpixelt sind. Unter Voreinstellung/Anzeigeleistung und Ansicht/Anzeigeleistung habe ich jetzt schon einiges versucht... Bin dankbar für jede Hilfe 🙂

TOPICS
Performance

Views

108

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

Is this something new that's happening? Or has it been going on for some time? It would help if you could tell us more about your system: Please tell us what operating system (exactly) you're running. Please tell us (exactly) what InDesign version you're using. How much memory is installed on your computer?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,

Copy link to clipboard

Copied

I startet this Projekt recently so it is a new Problem for me... Im working on a Mac Book Pro Ventura 13.4.1 16GB. Im useing the most current Version of InDesign. I hope to finde a way of reducing the resolution of the pictures while i am working. But the quallity should not be too bad.  

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

I work with a MacBook Pro 2021 Apple M1 Pro with 16Mb memory and don't run into that problem. How large are the images you're working with? What file format?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

You need to upgrade Ventura to 13.6.2. There were all kinds of problems in version prior to 13.5.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Update to 13.6.2 - I think - but DO NOT UPGRADE to Sonoma!!! 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines