Welcome Dialog

Welcome to the Community!

We have a brand new look! Take a tour with us and explore the latest updates on Adobe Support Community.

Problème de lancement Indesign

New Here ,
Oct 17, 2021 Oct 17, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, cela fait maintenant 2 jours que j'essaie de relancer indesign, j'ai essayé de supprimer tous les dossiers liés a l'application et de relancer plusieurs fois l'ordinateur sans résolution du problème. Il y a une semaine j'ai supprimé des dossiers de mon ordinateur sans vraiment faire attention pour pouvoir liberer de l'espace de stockage, sans quoi mes applications ne se lancaient plus. Je penses que cela est la source du problème mais en attendant, la page d'In Design saffiche en noir et reste comme cela. Merci d'avance pour votre aide.

TOPICS
Bug

Views

50

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

j'ai essayé de supprimer tous les dossiers liés a l'application et de relancer plusieurs fois l'ordinateur sans résolution du problème. Il y a une semaine j'ai supprimé des dossiers de mon ordinateur sans vraiment faire attention pour pouvoir liberer de l'espace de stockage, sans quoi mes applications ne se lancaient plus.

La première chose à faire est de réinitialiser les préférences. Il faut relancer l'application tout en appuyant simultanément sur Maj, Ctrl, Alt [Windows], Maj, Ctrl, Alt et Cmd [Mac] jusqu'à l'apparition du message demandant confirmation.

Mais si des dossiers nécessaires au fonctionnement de l'applivation ont été supprimés, il va peut-être falloir réinstaller complètement InDesign.

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Community Professional ,

Copy link to clipboard

Copied

As jmlevy suggested, you will probably need to uninstall/reinstall.

You may need to use the Adobe CC Cleaner Tool to do the uninstall/reinstall. https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/cc-cleaner-tool-installation-problems.html

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines
Adobe Employee ,
Oct 19, 2021 Oct 19, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi there,

Sorry to hear about that. I would like to know if the steps suggested above by @Barbara Ash & @jmlevy worked for you?

If not, I would request you to share a few more details like:

• OS and version
  • Do you recall the locations of the folders you have deleted?
  • Screenshot of the issue

Also, you may try the steps shared on this help article (https://helpx.adobe.com/indesign/kb/crash-on-launch.html) and let us know how it goes,

Kindly update the discussion if you still need assistance with it. We'd be happy to help.

Thanks & Regards,

Anshul Saini

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines