• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Problème de poids du fichier indesign avec beaucoup de photos ?

Community Beginner ,
Sep 22, 2022 Sep 22, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour ! Je fais la mise en page d'un livre de 600 pages qui contient 580 photos en tiff en 300 ppp, j'en suis à 70 pages seulement mais je m'inquiéte de savoir que j'ai plusieurs gigas de photos, surtout quand je vais devoir faire le pdf pour l'imprimeur est-ce que ça va passer ? Je suis sur un Imac M1 avec 16 GO de ram. 

 

Est-ce que je dois anticiper des problemes et faire des fichiers séparés (des cahiers de 100 pages par exemple) ou est ce que ça passe ? Quelqu'un à l'experience à ce sujet ? Moi pas du tout ! 

TOPICS
Bug , Import and export , Print

Views

105

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Sep 22, 2022 Sep 22, 2022

Copy link to clipboard

Copied

Le poids du PDF final dépendra surtout des options d'exportation du fichier, mais il est certain que travailler sur un fichier unique de 600 pages risque d'apporter des problèmes. C'est une bonne idée de séparer le tout en fichiers de 100 pages (ou moins).

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Sep 22, 2022 Sep 22, 2022

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi @suret-canale michel , Also, when you place linked photos, InDesign uses a compressed proxy image for the layout preview, so even if you are placing gigabytes worth of images, the InDesign file itself will be relatively small.

 

For example this ID layout has 1.5GBs of linked .PSDs, but the InDesign file size is only 19MB:

 

Screen Shot 12.png

 

Screen Shot 14.png

 

 

The layout exported to the default PDF/X-4 press preset (Maximum Quality Compression), is only 32MB:

 

Screen Shot 13.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines