Copy link to clipboard
Copied
hi every body, can you watch the attached video i have a strange thing
my file appear with square
if i open without modify the link, all appear ok
if i close, no update, square appear again
if i open again the link, and i modify it, i have just up and down, i save
when i close it will update ,and it will ok
Copy link to clipboard
Copied
Bonjour Laurence,
Je ne comprends pas ton problème en regardnt la video. Peux-tu l'expliquer (en français) ?
Copy link to clipboard
Copied
si tu regarde le fond violet, il y a des carré qui apparaissent, c'est un bug parce que il estime que le fichié lié est modifé, sauf que dans la liste des liens, il ne le voit pas comme ça.
et si j ouvre le fichier conçerné, tu verra que les carré n'apparaissent pas, mais que l'on voit bien un filligrane de plante (de la lavande)
si je ne touche rien et que je ferme , rien ne change dans le fichier original.
par contre si j ouvre le fichier, et que je fais une simple modif, genre deplacer vers le haut et deplacer vers le bas (autant dire rien), et que j enregistre, là il voit bien une modification, et du coup, il va updater le lien, et là, ça va s'afficher correctement.
ce genre de probleme m'arrive assez souvent et je ne le comprend pas...
Copy link to clipboard
Copied
Mais si je vois bien, tu as importé un fichier InDesign dans un autre fichier InDesign, c'est ça ? Jusque là, pas de problème.
Y a-t-il des liens images dans ce fichier InDesign importé ? Qui ne seraient pas à jour ? Ou bien des calques masqués dans le fichier InDesign placé, mais affichés dans le fichier dans lequel il est importé (avec la fonction « options de calques d'objet ») ?
Copy link to clipboard
Copied
I'm not sure what's happeing, but here's my guess..
The graphic in question is a linked .indd file. The plant images are linked in THAT placed .indd file, and THOSE links are modified, so until you open the li9nked .indd file and update its links you are seeing the gray squares.
Copy link to clipboard
Copied
yes and no
plant link are not modified
i do not modify this file since long time, sometime appear normal, sometime appear square, i don t understand why
Copy link to clipboard
Copied
Are these stored on a network? We see a lot of reports of "unmodified" files on networks showing up as needing uupdates or relinking. My suspicion is it as something to do with some sort of maintenance operation changing a timestamp.
Copy link to clipboard
Copied
yep all on network
maybe i can change "update", by automatic relink into my script?
Copy link to clipboard
Copied
I'm not a scripter, but that sounds reasonable.
Copy link to clipboard
Copied
i use
doc.links.everyItem().update()
need to know wich function is relink
Get ready! An upgraded Adobe Community experience is coming in January.
Learn more