• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Sauvegarder des Indesign en ligne sur le creative cloud

New Here ,
Oct 15, 2021 Oct 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

je suis très déçue qu'on ne puisse pas charger des INDD dans les fichiers en ligne. Je travaille seule, mais je jongle souvent entre mon Imac et mon Macbook pro. Cette option m'intéressait beaucoup pour garder en ligne et à jour, les documents Indesign que j'utulise au quotidien. C'était mieux que de devoir toujours m'organiser avec des disques durs à trimballer constamment avec moi ! (surtout que pour bien faire il faut aussi prévoir un disque dur de sauvegarde, bref, ça devient complexe et encombrant)

 

J'ai vu bien sûr, qu'il existait un système pour la relecture, mais on ne peut pas modifier le graphisme ! Cela me parait bizarre, je ne dois pas être la seule à vouloir sauvegarder en ligne des documents INDD pour pouvoir y accéder sur n'importe lequel de mes outils ??

Quelqu'un sait s'il existe une option ? Ce n'est même pas pour le partager avec un autre compte, c'est une utilisation privée...

Merci d'avance pour vos réponses, je ne comprends pas pourquoi Indesign est exclu des fichiers à mettre en ligne sur le cloud.... =')

TOPICS
How to

Views

164

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Oct 15, 2021 Oct 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Ça ne répond pas directement à la question, mais en ce qui me concerne je stocke les fichiers que je veux partager entre différentes machines sur Dropbox.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Oct 15, 2021 Oct 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

I have the same workflow. Also with others when working on a mutual project.

Only make sure that feature SmartSynch is always turned off.

 

Regards,
Uwe Laubender

( ACP )

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Oct 15, 2021 Oct 15, 2021

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

I work alone, but I often juggle between my Imac and my Macbook pro.

 

Your Creative Cloud account has a Dropbox like syncing feature built in. If you move your InDesign files and placed assets into your Creative Cloud Files folder, which is installed by default in the root of your user folder, the files will sync to your cloud account when you have an internet connection. If you log into your account on both the MacBook and iMac the CCF folder on both will sync—any changes you make to a file on the iMac will be updated on the MacBook and vice versa.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines