• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Sur mac, comment récuperer un fichier de sauvegarde txt du dossier Indesign recovery ?

Community Beginner ,
Jan 11, 2024 Jan 11, 2024

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour

Je viens de perdre un gros boulot après un copier/coller d'un texte depuis word qui contenait une note de bas de page...

Je n'avais jamais enregistre le projet. J'ai bien un fichier dans le dossier de récupération /Indesignrecovery mais c’est un fichier texte dont le nom attribué automatiuement est DBSharingShi  puis des chiffres;
J’ai un second fichier intitulé "recovery data" et de type InDesign® Recovery Data.

J'ai vu qu'une appli existait INDDRECOVERY pour récuperer les fichiers indesign corrompus mais elle ne tourne que sur windows.

Une autre appli similaire tourne sur mac Design Repair by Stellar Phoenix mais elle n'est plus à jour et ne se lance pas sur le dernier OS.

Quelqu'un aurait il un debut de solution ? ? Ou un ancien OS mac ou Design repair 1.5 peut tourner ?

Merci merci

TOPICS
Bug

Views

63

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,

Copy link to clipboard

Copied

Have you tried restarting InDesign to see if it can auto-recover a file? Outside of that, if you don't save your work and it crashes; your work is gone.

Mike Witherell

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Yes of course i tried the auto receover at first

As i have a big txt file in the Indesign recevery folder and some app exist for this case i hope there is a solution.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
community guidelines