Copy link to clipboard
Copied
Hello, i have a great problem in my indesign
A giant white board is display on my work and embarassed to work, how i can delete it ?
Thanks
Copy link to clipboard
Copied
I don't see any problem here. Are you referring to the pasteboard?
Copy link to clipboard
Copied
As per Bob, the white rectangles behind each spread are the pasteboards. This is usable space in InDesign — you can put content on the pasteboard that will be stored with the file, but will not print until you drag it onto the page. To make it less obvious, choose enable Match Pasteboard to Theme Color in the View menu. It will then become a darker gray.
~Barb
Copy link to clipboard
Copied
When you choose View > Match Pasteboard to Theme Color, it is matching the Theme Color in InDesign preferences. As in other Adobe applications, in Interface Preferences you can choose your interface color from four themes:
Copy link to clipboard
Copied
Je redis en français ce qui a déjà été expliqué : ce que tu vois est tout simplement le plan de travail. Si tu passes en mode « aperçu », il ne sera plus visible. Tu peux aussi suivre les conseils de @Steve Werner et de @Barb Binder.
Mais (ça n'a rien à voir) pourquoi fais-tu dépasser les fonds et images des limites du fond perdu ?
Copy link to clipboard
Copied
Merci à vous,
Le "problème" est que mes règles de repères verticales ne dépasse pas les pages, je suis obligé d'en créer pour chaque planches en gros
Copy link to clipboard
Copied
Le "problème" est que mes règles de repères verticales ne dépasse pas les pages, je suis obligé d'en créer pour chaque planches en gros
Désolé, je ne comprends pas.
Et tu peux mettre des repères sur les pages gabarits.
Copy link to clipboard
Copied
oui, c'est vrai, merci !