Highlighted

Excluding options in combo box - Interactive PDF InDesign

New Here ,
Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

I'm trying to create a interactive PDF with combo boxes. A lot of them.

The purpose of the document is this: I have lists with products. Per day, a client can select a product. When product A is selected for let's say monday, product A shouldn't be available in de combo box for thuesday. So I copy-pasted every combo box for every day of the week. But when an option is already selected for one day, it needs to be unavailable for the next day. How do I do that in InDesign?

Can someone help me?

Kind regards, Lotte

Topics

EPUB, How to, Publish online

Views

163

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

Excluding options in combo box - Interactive PDF InDesign

New Here ,
Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

I'm trying to create a interactive PDF with combo boxes. A lot of them.

The purpose of the document is this: I have lists with products. Per day, a client can select a product. When product A is selected for let's say monday, product A shouldn't be available in de combo box for thuesday. So I copy-pasted every combo box for every day of the week. But when an option is already selected for one day, it needs to be unavailable for the next day. How do I do that in InDesign?

Can someone help me?

Kind regards, Lotte

Topics

EPUB, How to, Publish online

Views

164

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Mar 23, 2020 0
Adobe Community Professional ,
Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Interactivity in Interactive PDFs is fairly limited these days. I suggest you experiment with a few pages and test on sevaral kinds of devices before you commit yourself to this format. The other complication is that there are a number of different PDF readers of variable qualities, and you can't control which your end user might select.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Mar 23, 2020 0
Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Combo boxes that have exactly the same name in the form button panel, will switch as on or off. So if you have product A, and seven days, every button of product A should be named the same, like 'PRODA'. That way if it is selected on monday, it will be unselected in every other day. So it can only be selected in one place. But, it still can be selected in Tuesday, then it will be unselected on Monday. If you want to hide the product in all other days the moment it is selected in a certain day, so it is no longer visible to select, you will have to add hide/show button actions for each of the product A buttons.

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Mar 23, 2020 0
New Here ,
Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Als ik het goed zie aan uw naam, kan ik gewoon in het Nederlands reageren nu toch?

Helaas werkt dit niet. Ik heb gedaan wat u zei maar als ik bijvoorbeeld omelet selecteer uit mijn combo box lijstje, staat deze in de volgende combo box er nog steeds tussen, ondanks dat ik de combolijst exact dezelfde naam heb gegeven. Ligt dit niet aan het soort knop? Als ik 'm verander van combo box naar checkbox en dezelfde naam geef dan reageren ze allebei. Dus vink ik de een aan, gaat de ander automatisch ook aan, zet ik de een uit, gaat de ander ook uit.

Ik wil dus eigenlijk voorkomen dat mensen 3 keer per week een omelet gaan eten en een andere optie uit die combo box kiezen. 

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Mar 23, 2020 0
Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Zoals gezegd, keuzerondjes (op z'n Nederlands) zij OF OF. Ze verdwijnen niet. Als je dat wilt doen moet je geen combo box gebruiken maar een selectievlakje dat een unieke naam heeft, bijvoorbeeld PRODA ma, PROD A di, enzovoort. Wanneer product A op maandag wordt gekozen moet deze de knoppen PROD A di,wo,do, vr verbergen enzovoort. Dat is een hoop werk voor elke dag, maar de enige manier... Let wel. de tekst zelf bv Omelet moet zelf dan de knop zijn om te kunnen verbergen.

Een voorbeeld, waarvan alleen de knop Checl maandag (de eerste) werkt (de rest was te veel tijd, maar het gaat om het principe) kun je downloaden via de link hieronder.

Maar: Als je het chechmark weer weghaalt, komt niet de tekst weer terug voor de andere dagen!! Dan moeten we met dubbele checkmarks gaan werken.

Kortom wat je wilt is op zich mogelijk maar wel heel ingewikkeld en heel veel werk. Ik zou een andere olossing kiezen als ik jou was...

Schermafbeelding 2020-03-23 om 14.28.36.pngSchermafbeelding 2020-03-23 om 14.28.27.png

Download voorbeeld hier 

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Mar 23, 2020 0
New Here ,
Mar 23, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Aaaahh kijk nu weet ik waar het misverstand ligt. Een combobox is in het Nederlands "keuzelijst met invoervak". Geen keuzerondje of daadwerkelijke knop. Het is een variatie op het lijstvak.

Weet je hier misschien een oplossing voor? 

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Mar 23, 2020 0