Highlighted

IMPOSSIBILE APRIRE FILE PFD

New Here ,
Jul 13, 2020

Copy link to clipboard

Copied

"Impossibile aprire il file. è possibile che indesign non supporta il formato del file, che manchi un plug-in che lo supporti o che il file sia aperto in un'altra applicazione."

QUANDO CERCO DI APRIRE IL FILE PDF CHE MI INTERESSA, MI APPARE QUESTO MESSAGGIO. SOLUZIONI?

SICURAMENTE QUANDO HO PROVATO AD APRIRLO, NON ERA CONTEMPORANEAMENTE APERTO CON UN'ALTRA APPLICAZIONE.

Adobe Community Professional
Correct answer by Manan Joshi | Adobe Community Professional

InDesign does not have the feature to open pdf files so the error is correct. The general workflow is to place a pdf and not open it. Create a new InDesign document and then click File>Place and then browse the pdf file that you want to place on the document

-Manan

TOPICS
Publish online

Views

51

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more

IMPOSSIBILE APRIRE FILE PFD

New Here ,
Jul 13, 2020

Copy link to clipboard

Copied

"Impossibile aprire il file. è possibile che indesign non supporta il formato del file, che manchi un plug-in che lo supporti o che il file sia aperto in un'altra applicazione."

QUANDO CERCO DI APRIRE IL FILE PDF CHE MI INTERESSA, MI APPARE QUESTO MESSAGGIO. SOLUZIONI?

SICURAMENTE QUANDO HO PROVATO AD APRIRLO, NON ERA CONTEMPORANEAMENTE APERTO CON UN'ALTRA APPLICAZIONE.

Adobe Community Professional
Correct answer by Manan Joshi | Adobe Community Professional

InDesign does not have the feature to open pdf files so the error is correct. The general workflow is to place a pdf and not open it. Create a new InDesign document and then click File>Place and then browse the pdf file that you want to place on the document

-Manan

TOPICS
Publish online

Views

52

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
Jul 13, 2020 0
Adobe Community Professional ,
Jul 13, 2020

Copy link to clipboard

Copied

-Manan

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 13, 2020 0
Adobe Employee ,
Jul 20, 2020

Copy link to clipboard

Copied

Hi there,

I'm hoping that the issue is resolved for you. 

If the above-mentioned solution or suggestion helped, please mark it correct.

If not, do let us know so that we can assist you further.

Regards,

Sheena

Translate

Translate

Report

Report
Community Guidelines
Reply
Loading...
Jul 20, 2020 0